Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klicka två gånger i safari

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag klickar på en länk måste jag oftast trycka en gång till för att komma in på länken. Har någon en lösning på vad som har hänt. Har haft detta problem i ca två veckor. Snälla hjälp jag blir galen

Version av OS X?
Version av Safari?
Hände något speciellt i datorn för ca två veckor sedan? Installerat något nytt program, eller uppdaterat något?
Gäller det alla sidor eller bara vissa sidor du besöker?
Du säger "oftast" - vad innebär det? Är det slumpmässigt på alla sidor du besöker, eller är det vanligare eller ovanligare på vissa sidor?

En vanlig felsökningsmetod är att skapa en ny användare i datorn, för att se om felet uppstår även där.

Det kan ju också vara hårdvaruproblem, att musen (eller styrplattan) inte funkar riktigt som den ska.

dock fungerade det och bara trycka en gång på svara knappen här nedan.

os x 10.7.3
Safari 5.1.5
Nä inga nya program, det gäller alla sidor och när jag tänker efter så är det alltid så.
Musen funkar som den ska.
Har googlat problemet och det verkar som flera har det, dock finns det ingen lösning vad jag kan hitta.
Någon med samma problem får gärna kommentera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-09 02:22

Beror på om fönstret är aktivt eller inte. Om fönstret inte är aktivt gör första klicken det aktivt och andra utför den funktion som förvväntas.

Kan omöjligen vara så enkelt som Joel skriver, hoppas jag nästan...

Det enda jag kan komma på är att jag stoppat i mer RAM för ca två veckor sedan.

Nej det är något annat fönstret är såklart aktivt

Och det kvarstår efter omstart och du vid omstarten inte startar några andra program än Safari? (inga autostart heller förstås)

  • Medlem
  • 2012-05-09 22:42

Det är inte något handikapphjälpmedel som råkar vara aktiverat? Det finns ju en del funktioner för att undvika oavsiktliga tangenttryckningar.

Naturligtvis så är det inget handikapp hjälpmedel, problemet ska även finnas på firefox om det kan vara någon som känns vid det.

Jag bumpar fan detta. Jag måste klicka två gånger på typ alls. I Word, i Firefox och i mediaspelare. Mycket irriterande. Fick @random_hero nått svar? eller någon annan? Verkar nästan som att musplattan blivit seg ELLER att jag råkat göra nån inställning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-29 21:32
Ursprungligen av stormenswe:

Jag bumpar fan detta. Jag måste klicka två gånger på typ alls. I Word, i Firefox och i mediaspelare. Mycket irriterande. Fick @random_hero nått svar? eller någon annan? Verkar nästan som att musplattan blivit seg ELLER att jag råkat göra nån inställning.

Kanske finns något tips här? Det verkar finnas många olika lösningar.

Ursprungligen av joakimo:

Kanske finns något tips här? Det verkar finnas många olika lösningar.

Tack! Det verkar vara flera där... Hoppas jag hittar nått.

1
Bevaka tråden