Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes vill inte känna igen 2st 4s

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, här kommer första posten.

Samtliga produkter nedan har Telenor som operatör.
Jag har iTunes på min PC, ett Apple ID, till detta kör jag 1 ipad, dotterns 3Gs, fruns 4s. Inga problem.
Sedan en månad har mina söner varsin 4s, de driftsattes utan itunes (ios 5,01), och kör samma Apple ID som ovan. Nu när vi skulle ta backup på dem för första gången kom det upp två alternativ i itunes: Återställa från backup (två backupper visas som alternativ, hustruns och dotterns) eller "Ställ in som ny iphone".
Jag är rädd att om jag väljer "Ställ in som ny iphone" raderas allt som vid en fabriksåterställning. Hur är det med det?

Telenorsupport säger:
"Hej!
När man använder samma apple id på flera användare i samma dator så tar inte itunes hänsyn till informationen som finns på telefonen och kan därför vid säkerhetskopiering ersätta andra kopior. Se även till att du har senaste itunes och har uppdaterat samtliga telefoner till samma operativsystem för att undvika yttligare problem.
MVH Telenor"

Detta är tvärtemot vad Apple menar. Man skall kunna ha 10st appleenheter på samma Apple ID, eller hur?

För att summera mina undringar: Hur gör jag för att ansluta mina söners telefoner till itunes och säkerhetskopiera dem utan att det som ligger på deras telefoner raderas?

Telenors svar begrep jag inte. Backuppen görs per fysiskt enhet och har ingenting med AppleID att göra. Backuppen identifieras på enhetens namn - inte AppleIDs

Inte för att jag vet om du blev klokare av mitt svar.

När man ställer in telefonerna utan itunes så får man frågan om den skall ställas in som ny telefon ändå i iTunes. Och det är klart du skall, itunes har ingen info alls om dessa telefoner ju.

Inget kommer raderas då jag gjort exakt likadant med min jobbmobil och iPad(3).

Tack för era svar. illerG, det samma sade de på Apple, jag fick tag i dem till slut. Telenors support gör mig bara yr. I fredags sade Telenor att jag måste ha en ny användare och bibliotek i itunes för var telefon, detta gjorde jag och till slut hittades inga böcker, ingen musik till någon av de gamla telefonerna.
Itunes är ett j-a skitprogram till att börja med, Telenors support är kronan på verket.

1
Bevaka tråden