Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA tappar kontakt t wifi titt som tätt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-19 11:41

Hej!

Även med en relativt stark signal från trådlösa nätverket här hemma, genom en Airport Express router. så tappar min MBA kontakten rätt vad det är utan synbar anledning. Även när den står kanske 2,5 m från routern. Det finns en massa andra trådlösa nätverk hos grannarna, men ingen av dem ligger nära den kanal jag använder: 36 på 5GHz-bandet. Min sambos vita MB fungerar bättre med trådlösa nätverket, har nätverkskortet i MBA mycket sämre mottagning??

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-19 22:42

Provat att söka efter andra trådar på 99.se? Får du inga svar där?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-20 09:29
Ursprungligen av ThomasW:

Hej!

Även med en relativt stark signal från trådlösa nätverket här hemma, genom en Airport Express router. så tappar min MBA kontakten rätt vad det är utan synbar anledning. Även när den står kanske 2,5 m från routern. Det finns en massa andra trådlösa nätverk hos grannarna, men ingen av dem ligger nära den kanal jag använder: 36 på 5GHz-bandet. Min sambos vita MB fungerar bättre med trådlösa nätverket, har nätverkskortet i MBA mycket sämre mottagning??

Det är inte sämre mottagning på nätverkskortet i MBA. Kan det vara något annat som stör, har det alltid varit så med din MBA eller har det blivit så nu och har du testat att byta kanal? Om felet uppståt nyligen kanske det beror på någon mjukvara du installerat nyligen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-26 11:21

Tack för var, stile.

Nej, det har varit så en tid även om jag tycker att problemet gradvis förvärrats. Ingen mjukvara installerad på länge, mer än nya uppdateringar av Firefox el likn. men det skall väl inte påverka? Jag kan inte tänka mig att något annat stör, vi har en trådlös telefon men den ligger väl på helt annat frekvensband. Skall testa o byta kanal för trådlösa nätverket.

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-26 11:24
Ursprungligen av ThomasW:

Tack för var, stile.

Nej, det har varit så en tid även om jag tycker att problemet gradvis förvärrats. Ingen mjukvara installerad på länge, mer än nya uppdateringar av Firefox el likn. men det skall väl inte påverka? Jag kan inte tänka mig att något annat stör, vi har en trådlös telefon men den ligger väl på helt annat frekvensband. Skall testa o byta kanal för trådlösa nätverket.

Har du uppdaterat OS X?
Det kom väl lite fixar för det där...

1
Bevaka tråden