- gotfredsen
- Medlem ●
- Borås
blev grymt imponerad av den här produkten
. Är sjukt sugen på att köpa en sådan här och koppla till min Mac Mini som är kopplad till TV:n
Pris ca 700 spänn inkl frakt ... och det är seriöst !
läs mer på cnet
Leap Motion: 3D hands-free motion control, unbound | Cutting Edge - CNET News
Ok, två stycken är beställda.
Verkligen. Kan man göra hälften av vad som visas i demot är jag nöjd.
Från deras facebooksida svarar de när de beräknar leverans: ”our current goal is to ship the product towards the end of this year.”
?Hej där alla LEAP Motion Freekar! Äntligen börjar det bli dags för leveranser på denna produkt. Förbeställde en förra sommaren och hade glömt bort mitt behov tills igår. www.leapmotion.com. Glöm inte att beställa eller se över er förbeställning med login, konto, etc.
Tråden brast igen...
?Tack! Det förbeställda är off innan det nått kunden. Bäst att ändra betende och inte förbeställa denna också.
Tvärt om, tycker jag. Den senare kräver ju att du har enheten på din kropp samt att den endast kan hantera en lems rörelser, inte flera.
Tvärt om, tycker jag. Den senare kräver ju att du har enheten på din kropp samt att den endast kan hantera en lems rörelser, inte flera.
Å andra sidan behöver du inte ha en pryl vid din dator och kan också styra typ din iPhone.
Å andra sidan behöver du inte ha en pryl vid din dator och kan också styra typ din iPhone.
Sant. Dock kan jag inte se något behov alls av att styra sin iPhone på detta sättet, det gör man med händerna då du ändå behöver ha den tillgänglig för att se på skärmen. Sedan gällande datorn så behöver du ju ha produkten vid denna, oavsett vilken av de två produkterna man använder.
Sant. Dock kan jag inte se något behov alls av att styra sin iPhone på detta sättet, det gör man med händerna då du ändå behöver ha den tillgänglig för att se på skärmen. Sedan gällande datorn så behöver du ju ha produkten vid denna, oavsett vilken av de två produkterna man använder.
Men om du har flera datorer/ATVs o.s.v?
Då blir det jobbigare
Jag tycker det verkar vara en cool pryl med oändliga möjligheter, precis som deras video visar.
Men om du har flera datorer/ATVs o.s.v?
Då blir det jobbigare
Jag tycker det verkar vara en cool pryl med oändliga möjligheter, precis som deras video visar.
Sant, men det är ju samma för båda två...dessutom så kör ju den ena över BT och du måste ju koppla ur den från ena datorn och ansluta till andra, oavsett om det är via BT eller USB. Fördelen med den på armen skulle ju då vara eventuell styrning av ATV, det kan jag köpa.
Sant, men det är ju samma för båda två...dessutom så kör ju den ena över BT och du måste ju koppla ur den från ena datorn och ansluta till andra, oavsett om det är via BT eller USB. Fördelen med den på armen skulle ju då vara eventuell styrning av ATV, det kan jag köpa.
?Kul att den sovande tråden väcktes upp ur sin djupa dvala. Behåller min LEAP Motion. Jag har ingen QuadroCopter eller vad de nu heter, för till den och andra absolut nödvändiga prylar går det inte att sitta fast vid datorn. Väntar man tillräckligt länge kommer den kanske att finnas i den sedan länge beryktade iWatchen...
?Nej jag har inte fått den ännu. Först ska kontot belastas och sedan tar det väl några dagar för bananbåten att hitta Europa etc. Jag borde ligga rätt bra till om det finns någon turordning. Återkommer med recension i denna tråd när jag nystat färdigt.
Nej, skickas ut 13:e Maj.
https://forums.leapmotion.com/showthread.php?...
Nej, skickas ut 13:e Maj.
https://forums.leapmotion.com/showthread.php?...
?För dig som beställt 2st blir det kanske till att köra den andra samtidigt med fötterna. Det kan bli intressant...
Kul att den sovande tråden väcktes upp ur sin djupa dvala. Behåller min LEAP Motion. Jag har ingen QuadroCopter eller vad de nu heter, för till den och andra absolut nödvändiga prylar går det inte att sitta fast vid datorn. Väntar man tillräckligt länge kommer den kanske att finnas i den sedan länge beryktade iWatchen...
Hehe, jag beställde en Myo så får vi helt enkelt se
?Kul, då får vi jämföra våra recensioner när vi labbat klart. Frågan är om våra kommande "Motion controler" går under begreppet hands free när man måste fäkta med händerna?
?Välkommen till beställarna! Fortsätter det så här blir vi snart delar av en promille utav 99mac:s medlemmar som kan skriva sin recension. Hälsan framför datorn kräver motion med en motion.
?LEAP Motion News...
Ny release date! Det blir 22 Juli eller ska vi satsa på att vi förbeställare får den i höstmörkret i år.
Lite siffror: Flera 100.000-tals är förbeställda från 150 länder, 600.000 enheter tilllverkade, 12.000 utvecklare kämpar med anpassning av program.
i´m still waiting...
+ Google Earth är anpassad till LEAP Motion. Finns mycket sevärt på tuben om detta.
Nu finns ju bilder på boxade enheter på bloggen, tillverkas nu i tre fabriker och nästa vecka ska första omgången beställare få sina enheter.
?Nu är min LEAP Motion skickad och beräknas komma på ons 23/7. Det ska bli spännande att prova efter alla TUBE-filmer som varit substitut hittills.
Någon som har koll om man kan styra Plex Home Theater med den?
?Nu är min LEAP Motion skickad och beräknas komma på ons 23/7. Det ska bli spännande att prova efter alla TUBE-filmer som varit substitut hittills.
Nu är du ute och cyklar... Den 23:e är en tisdag och då ska min också komma...