Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4S kan inte ringa/smsa över 3G-nät

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en ungefär 5 månader gammal iPhone 4S som tidigare aldrig har strulat.
Jag uppdaterade för inte så länge sedan till 5.1.1, en uppdatering som skulle uppdatera basebandet med vad jag har förstått.
Efter det kan telefonen varken ta emot eller ringa samtal över 3G och sms kommer fram när jag går in på inställningar och inaktiverar 3G täckningen.
Telefonen är köpt olåst och använder Tele2

Någon som vet hur jag löser detta problemet?

Jag har återställt via iTunes, både med min säkerhetskopia och utan den.

Hej och välkommen hit!

Har du testat med ett annat SIM-kort? Helst då med en annan operatör?

Hej och tack!

Nej, har inte lyckats få tag i något annat simkort än, men har däremot pratat med Tele2 och felet ska inte ligga hos dem.

Funderade på om det finns något sätt att "återställa" basebandet med, eller görs det samtidigt som man gör en återställning av iOS

Mej veterligt går det ej att återställa baseband. Känns som om du provat de vanliga åtgärderna utan förbättring. Nästa naturliga steg vore nog att testa med annat SIM-kort.

Köpte du den kanske begagnat? Tänkte om operatörslåset togs bort med hjälp av jailbreak. Det försvinner nämligen om man uppdaterar den.

Nej den är köpt i affär, i Texas.

Ursprungligen av Arnold Katallozi:

Nej den är köpt i affär, i Texas.

Ok, då är det som Capeman säger - testa annat SIM:

1. Fungerar det, kontakta din operatör.
2. Fungerar det inte, skicka telefonen på service.

Kan berätta att jag har precis samma problem, samma operatör och olåst modell. Problemet började idag eftermiddag.

Ska till Tele2 imorgon å hoppas på nått bättre...

Tele2 har problem med 3g i hela Sverige sedan i eftermiddag. Du kan se mer på deras driftinfo sida.

Det hela löste sig efter en återställning av inställningarna.

Ha det!

1
Bevaka tråden