Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OFFICE X strul.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-25 23:41

Jag rensade min dator och istallerade om rubb och stubb, allt var OK tills jag skulle installera om officeX, då den nekar min installation, pga att antalet installationer har över skridits och att den redan används av xxxxxxxx dvs av mej!!??
Hur kan det bli så, det är orginal CD, och har endast installerats på min dator tidigare..
Whats up!!

Rensade datorn = formatering?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 11:41

Jag formaterade, och installerade om allt från början,

Du sitter möjligen inte i ett nätverk?

Office X kollar efter installationer med samma nummer på nätverket.

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 12:37

Det låter skumt.

Du kan testa med att formatera igen. Dra ut nätverkskablen. Installera på nytt, samma felmeddelande då?

Jag råkade ut för exakt samma. Får upp ett meddelande att programmet redan används av mig själv. Inte av någon annan utan det är mitt namn i rutan som kommer upp.

En dag var det så hela tiden och nu idag funkar det prima.

Det är trot eller ej ingen piratkopia heller.

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 13:19

En fråga är kontakten till internet. För om jag fattar saken rätt så skickas någon form av info ifrån maskinen då man startar.

Så hade du kontakt med internet?

• Medlem
  • 2002-10-26 14:00

så här säger Microsoft iallafall inte för att man
blir klokare av det, men är det säkert att ingen annan har samma serienummer?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q312232

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 21:02

Oklart!??
Jag omistallerade OFFICE pånytt, och denna gång så var det tydligen helt OK för mej att använda mitt program, Herr OFFICE hade nog vaknat på fel sida sist.
Och jag hajar inget!!

• Medlem
  • London
  • 2002-10-29 11:12

Sug på den här då:
Formaterade om en dator, la in X igen, la in Office igen. Då uppstår samma problem som innan, när man väljer ett typsnitt får man ett som ligger några rader ner. Office dör fyra gånger om dan... Varför? Har kört alla uppgraderingar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-29 11:40

Jag har samma problem med typsnitten i Office, jag tror att det uppstod när jag gjorde senaste säkerhetsuppdateringen av Office, det är det enda jag ändrat sen tidigare och förut funkade det.

• Oregistrerad
  • 2002-10-29 12:46

Grava typsnittsproblem även här. Det måste ha med säkerhetsuppdateringen att göra.
Var fär är jag alltid för snabb med att uppdatera sånt som funkar....

problemet kan bero på korrupta typsnitt. I X ställer typsnitten till med en oherrans massa strul. Se till att använda fräscha, nya och oskadade typsnitt. Släng alla fådda snitt som legat och skräpat sedan du köpte den där begagnade SE30 för 13 år sedan.

1
Bevaka tråden