Jag skall tömma min kamera på material...
Jag ser det så här:
Om dina filmer redan är i ett format som PS3 accepterar, då kan du ju lägga över dem direkt, manuellt, beroende på vad du har för lösning där. Annars så måste du ju konvertera filerna i vilket fall som helst.
I fcpx, om du får upp kryssrutan där du kan välja om du vill optimera filerna eller inte, så betyder det att fcpx stödjer ditt filformat som det är, utan konvertering. Om kryssrutan är grå och ikryssad, så kommer optimering att ske och det innebär konvertering till ProRes för vidare arbete med filerna.
Om du tänker klippa i ditt material och köra kontrast- eller färgförändringar, så bör du konvertera till ProRes.
Om du bara använder fcpx events som en databas för ditt material, men sällan "jobbar" med det, så kan du skippa konverteringen (om inte fcpx tvingar dig).
När du sen vill "få ut" dina klipp så använder du lättast "share" (vet inte hur den svenska menyn ser ut) och väljer lämpligt format. Det är ju specat efter Apples egna enheter, men jag antar att du själv vet vad PS3 klarar och inte klarar.