Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstant rusande fläktar.

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 07:10

Syre i sej brinner inte. Men krävs för att något brännbart ska kunna brinna.

Nu är ni väl lite väl OT. Jag fick nyligen problem med fläkljud från min MBA 2011 13" i7. Helt utan anledning varvade fläkten upp. Jag hade viss hjälp av den här artikeln: MacBook Air 2011 Heat and Fan Noise Issues SOLVED | Mac Crazy
SMC reset fixade saken för min del, så nu är det lugnt och tyst här igen (i alla fall vad det gäller datorn).
Allt som får fläkten att gå igång är inte damm.

Ursprungligen av Niklas99:

Nu är ni väl lite väl OT. Jag fick nyligen problem med fläkljud från min MBA 2011 13" i7. Helt utan anledning varvade fläkten upp. Jag hade viss hjälp av den här artikeln: MacBook Air 2011 Heat and Fan Noise Issues SOLVED | Mac Crazy
SMC reset fixade saken för min del, så nu är det lugnt och tyst här igen (i alla fall vad det gäller datorn).
Allt som får fläkten att gå igång är inte damm.

Damm ligger nära till hands när ett flertal datorer i samma miljö uppvisar samma symptom efter ett tag. Ja, din lösning kan också vara aktuell, men ett sånt problem tror jag uppstår något mer slumpmässigt i tiden.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-10 15:46

Asså jag har en MBP från 2008 och har förvisso plockat isär den men den var bara lite dammig. Här där jag bor är det i snitt 32° året runt ibland 40°. Min fläkt ligger på 1200-1300 RPM med en temp på ca 60° om jag nu inte kollar på fotbolls-EM När jag fick rusande fläktar var det alltid något program eller något i systemet som triggade igång fläktarna. Testa först vad jag skrev i ett tidigare inlägg eller länken Nicklas99 hänvisar till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-06 11:27

Hepp, blåste ut så mycket damm jag kunde med tryckluft utan att skruva loss mer än botten och gjorde alla resetövningar ni länkat till.

Tyckte det blev lite bättre ett tag, men det var nog mest inbillning. Nu har jag fläktdisko 24/7 igen.

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-06 16:22

Har du testat at starta om med alt+cmd+r+p nere. Boota om två ggr. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-06 17:08
Ursprungligen av onnyt:

Har du testat at starta om med alt+cmd+r+p nere. Boota om två ggr. ?

Jajamen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-06 17:24

Gjorde det typ 5 ggr för att va på den säkra sidan

Bevaka tråden