Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken nästan full - av dolda filer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacBook Pro fr 2008 (10.7.4, 2 GB RAM), 119 GB HD varav bara 9 GB ledigt... När jag summerar i Finder blir det ca 47 GB (med osynliga filer synliga), se ena bilden. I Om den här datorn upptar Övriga filer 589 GB (se andra bilden). Enligt DaisyDisk tar Hidden space 65 GB och jag behöver vara administratör för att komma åt dem - men det är jag rätt säker på att jag är...
Hittade en tidigare tråd där nån sa att man skulle kolla i /Volumes efter mappar där, men på den här datorn är det tomt.
Tips på vad det är som tar sån plats och hur jag möjligen kan frigöra utrymme?
/Mats

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-03 23:45

Tack.
Jag har sett att det finns flera trådar om detta men ingen som egentligen ger ett entydigt svar, kanske för att det finns flera olika svar beroende på problem.
Denna dator har flera användare och jag undrar dock över att jag som Adm inte kan se storleken på kontona - de olika mapparna hos andra användare som har röd markering = 0 byte. Och med Disk Inventory X eller DiskDaisy kommer jag heller inte åt de andra kontona.
Hjälper DiskWarrior därvidlag? Ser man/kommer man åt hela datorn?

1
Bevaka tråden