Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorgrafikutbildning, Skellefteå

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2012-06-04 18:23

Jag funderar på att söka Datorgrafikutbildningen i Skellefteå. Någon som gått den? Är utbildningen bra? Finns det jobb att söka när man pluggat klart? Finns det några jobb i Sverige?
Har man chanser till jobb om man väljer att bara plugga de kurser som finns på distans?
Vilken utrustning, dator och liknande, rekommenderar ni att man ska ha om man kommer in, antingen man kommer in på själva utbildningen eller om man pluggar de enskilda kurserna på distans?

Jag sökte tre gånger inom en tidsperiod på sex år för att komma in på en viss ljudingenjörsutbildning i Piteå. Kom till slut in men nu finns knappt några jobb kvar. Tekniken har gått om utbildningen. Kommer samma sak att hända datorgrafikutbildningen i Skellefteå?

• Medlem
  • Luleå
  • 2012-06-04 22:51

Många som kollar på inlägget ovan, men ingen som svarar. Någon som försökt komma in men inte antagits? Hur var intervjun? Vilka frågor ställdes?

Jag antar att de som kommit in är grymt skickliga på att teckna. Någon som har en länk till någon som kommit in på utbildningen och som bloggat före, under och efter antagningsprocessen?

Har inte hört talas om den, tyvärr. Däremot gick jag grafiska skolan i Skellefteå 1980.

Om skolan inte håller sig ajour är ju risken att den blir förlegad och gammal. Men att kunna grunderna i grafik och design kan du ju alltid ha användning av.

1
Bevaka tråden