Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blandade spår inte så blandade.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en liten reflektion, jag lyssnar extremt mycket på musik i min Iphone - mest på MP3´s och AAC´s. Jag brukar välja ett album och sedan "blanda spår", för att få lite variation. MEN - det blir inte så mycket variation, eftersom jag reagerat på att telefonen näsan alltid blandar exakt likadant.

Ex: Lyssnar jag på Markus Krunegårds nya album "Mänsklig Värme" och väljer "Blanda". så spelar den spår 3,4,9,2..osv. Men nästa gång jag lyssnar på samma album och väljer "Blanda" så väljer den samma ordning, dvs så mycket blandning blir det inte.

Är det bara jag som upplevt detta eller har jag missat någon inställning?

Jag tycker det verkar som att den väljer en ordning en gång för alla när man öppnar en spellista och väljer blanda. Om du väljer en annan spellista och sen går tillbaka och väljer blanda, blir det en annan ordning då?

Problemet kvarstår varje gång, även om jag startar om den så "blandar" den på samma sätt. Jag kan lyssna på ett annat album imellan, men samma blandning när jag kommer tillbaka. Det är inte ett jätteproblem, men lite intressant

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 16:16
Ursprungligen av Petter Lindskog:

Problemet kvarstår varje gång, även om jag startar om den så "blandar" den på samma sätt. Jag kan lyssna på ett annat album imellan, men samma blandning när jag kommer tillbaka. Det är inte ett jätteproblem, men lite intressant

Det är doch rätt trist, jag märkte det när jag hade en kortare favoritlista med ca 10-12 låtar och brukade spela den när jag tog en promenad efter jobbet på väg hem, samma låt varje gång jag startade listan. Men som sagt, jag tror inte jag har problemet jämt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 16:12

Jag har märkt samma sak, men jag är rätt säker på att det inte alltid blir så för mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 16:59

Jag testade nu och på tre album jag testade så var det olika ordning varje gång. På ett album jag testade var det samma ordning tre gånger i rad, den fjärde gången var den en annan ordning Ingen logik i det hela

• Avstängd
  • 2012-06-05 21:41

Har tyckt samma sak... både på iPhone och iTunes vissa låtar spelas mer än andra oavsett "blandning". Kör uteslutande bara låtar dvs ingen spellista eller album utan allt huller om buller i random.

En låt har 186 spelningar, tillagd 9/6-11 och inte ens en favoritlåt, nästa är på 76 spelningar tillagd 23/6-09, och sen faller det sakta nedåt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-12 16:20

Min iphone 4s blandar inte de blandade låtarna alls. När jag väljer blanda alla, så blir spelordningen densamma varje gång. Det är trist och jag får antagligen se till att radera den där j-a Queen låten från telefonen

1
Bevaka tråden