Går det att byta namn på låtar som rippats men som fått fel namn? Jag öppnade Exlorer och bytte låtnamn där, lätt som en plätt, men det medförde att iTunes inte hittar låten...
Varför ändrade du namnet i Explorer? Varför inte inne i iTunes?
Strunta i vad själva filen heter. Strunta i var den ligger.
Under "Inställningar - Avancerat", kryssa för att iTunes ska sköta allt ("Keep media folder organized" och "Copy files to media folder").
Låt iTunes ta hand om allt. Sköt all administration av låtarna inifrån iTunes - inte i Explorer.
...Den finns med i listan men med det gamla namnet och tycks inte kunna uppdatera till det nya.
Dubbelklicka på låten i iTunes. Då borde du få ett felmeddelande som säger att den inte hittar låten, och den ber dig att peka ut var låten ligger. När du har gjort det så hittas den igen.
...och det var inga problem med de första fyra symfonierna. Där hittade iTunes kompositör, orkester, dirigent, solister mm. Men inte när jag kommer till femman...
Finns den inte i deras databaser, så finns den inte. Då får du skriva in informationen själv.
Det är möjligt att det finns tilläggsprogram, som kan hitta informationen bättre än vad iTunes kan. Men vilka sådana progam som finns till Windows har jag ingen aning om.
Sen är det alltid bra att berätta vilken programversion och vilken operativsystemversion det handlar om, så blir det lättare att ge tips som är helt relevanta.