Nu har jag uppgraderat från 2GB CL5 till 4GB CL4, så både mer minne och snabbare sådant.
Kört med det i runt 2 veckor nu. Visst, lite bättre har det väl blivit, men det är mest att nu kan Safari äta upp 1.5GB utan att all RAM tar slut för resterande datorn. Men i övrigt så är prestandan den samma.
Kan även tillägga att jag rensat upp hårddisken ordentligt så att 50% är ledigt. (100 av 200GB)
Blir eventuellt ett fungerande batteri (om än med dålig batteritid, men i alla fall fungerande) tack vare en trevlig användare här.
Dock funderar jag på om man kan vinna något på att installera om OS X som med en Windowsinstallation man kört med länge.
Datorn är nu 4 år, aldrig gjort en clean ominstallation på den ännu, för ca 2-2.5 år sedan gjorde jag en uppgradering från Leopard till Snow Leopard och har sedan dess bara kört på.
(Inte speciellt lockad av ML heller, vad jag förstått är det mest iOS-integrering vilket jag inte har någon nytta av.)
Så, skulle jag kunna vinna något på att installera om SL helt och hållet? Eller skulle det kunna hjälpa mig att skaffa ML?
Ska leka runt med Onyx nu och se om det kan hjälpa något, tack för tipset om rensning av gammalt skräp.