Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har tagit några bilder med den och den fungerar klart bättre än andra liknande funktioner jag har provat på andra kameror.

Det är rätt intressant, jag tror att första gången jag såg något om panorama i iOS var under ios4 betorna. Så vitt som jag minns så förekom de en "hemlig" panoramamod som aldrig fungerade

men jag kan minnas fel

  • Medlem
  • Älta
  • 2012-09-17 08:05

Jag undrar om någon har provat iOS 6 Golden Master på en iPhone 4? Är nyfiken på att prova men är lite rädd att telefonen kommer att bli väldigt slö. (Minns med förskräckelse hur slö min dåvarande iPhone 3G blev när iOS 4 släpptes.)

Ursprungligen av 6295gl:

Jag undrar om någon har provat iOS 6 Golden Master på en iPhone 4? Är nyfiken på att prova men är lite rädd att telefonen kommer att bli väldigt slö. (Minns med förskräckelse hur slö min dåvarande iPhone 3G blev när iOS 4 släpptes.)

Ok på såväl 4S, 4 och 3GS

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-17 12:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok på såväl 4S, 4 och 3GS

Vad innebär Ok på en 3GS? Bättre än 5.1.1?

Ursprungligen av lappen71:

Vad innebär Ok på en 3GS? Bättre än 5.1.1?

Det innebär att jag inte märkte någon speciell skillnad. Fast jag använder min gamla 3GS som jobbtelefon så det enda som jag gör är att ringa och lösa mejl så jag vågar inte sägs så mycket egentligen. Bytte i helgen och kör första dagen med den nu

Tog den här bilden. Jag har bara 1 dotter i den åldern.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-17 11:52

Hur gjorde du då, snurrat ett helt varv? Skogen bakom dottern ser ju inte lika ut, eller sprang hon bakom dej och ställde sej på ett nytt ställe?

Ursprungligen av kenjon:

Hur gjorde du då, snurrat ett helt varv? Skogen bakom dottern ser ju inte lika ut, eller sprang hon bakom dej och ställde sej på ett nytt ställe?

Hon sprang runt bakom mig till andra sidan.

Idag skall ju IOS 6 komma för nerladdning. Hur är det med tidsaspekten ? 19:00 svensk tid - eller kanske tidigare ?
Kommer inte ihåg hur det brukar vara med programsläpp. Någon som vet hur det "brukar vara" ?

Ursprungligen av adress@mac:

...Hur är det med tidsaspekten ? 19:00 svensk tid - eller kanske tidigare?...

Ja, det brukar vara runt 19 svensk tid.

Se här t.ex:
http://www.99mac.se/iphone-ipad/289508-nar-tror-ni-att-ios-5-slapps-2.html

Ursprungligen av adress@mac:

Idag skall ju IOS 6 komma för nerladdning. Hur är det med tidsaspekten ? 19:00 svensk tid - eller kanske tidigare ?
Kommer inte ihåg hur det brukar vara med programsläpp. Någon som vet hur det "brukar vara" ?

Nu kommer "bekräftelser" om att IOS6 släpps kl 1 Eastern Standard Time och det ska motsvara kl 19.

Du kommer inte vara ensam i alla fall. Sannolikt så kan du räkna med att Apples servrar kommer att bli fulllastade under kvällen. Jag misstänker att det kommer att gå snabbare genom att ladda hem uppdateringen och skippa over-the-air uppdateringen men har ingen koll på vilken tid releasen släpps men det är nog bara att scanna av 99.se. Jag är helt övertygad om att den första som uppdaterar kommer att posta här:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-19 10:34

Jag drar mig från att uppdatera eftersom Airplay inte längre fungerar med YouTube appen

Och nu går Telia ut med SMS om uppdateringen till IOS6 kommer idag. Det är rätt kul!

Edit: De skickar dig vidare till denna site: http://blogg.telia.se/smartarevardag/2012/09/18/ladda-ned-nya-ios-6/

Senast redigerat 2012-09-19 11:00
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-19 10:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu går Telia ut med SMS om uppdateringen till IOS6 kommer idag. Det är rätt kul!

Det är service det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 18:48

Nu laddas den ned för mig.

  • Medlem
  • 2012-09-19 18:51

För mig säger den att 5.1.1 är den senaste versionen. Får väl avvakta lite.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-19 18:52

Hur är det, kan mn uppdatera över 3G? Jobbar så jag har vila i Gnarp i natt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Hur är det, kan mn uppdatera över 3G? Jobbar så jag har vila i Gnarp i natt.

Kan man i ios5 iaf. Vet inte om det går via ota när det gäller en större uppdatering dock. Testa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 18:54

Jag provade OTA och då kommer den ned. Hittar den dock inte i iTunes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-19 19:05
Ursprungligen av acke:

Jag provade OTA och då kommer den ned. Hittar den dock inte i iTunes.

Motsatta för mig, stoppade i kabeln och då fanns den.

Hittar den varken OTA eller via iTunes på iPad 3, iPhone 4S eller Apple TV.

Finns på inget håll för mig heller

Fiins i iTunes nu. Åtminstone för mig.

Ursprungligen av mikado:

Fiins i iTunes nu. Åtminstone för mig.

Och för mig. Och sannolikt för ganska många miljoner andra. 21 min kvar på nedladdningen här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-19 19:03

Samma här, på väg ner till iPhone

  • Medlem
  • 2012-09-19 19:04

OTA för mig, kommer fint.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 19:06

Måste ALLA skriva att de laddar ner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 19:07
Ursprungligen av zappee:

Måste ALLA skriva att de laddar ner?

Räkna med ett par hundra av den varan.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 19:10
Ursprungligen av acke:

Räkna med ett par hundra av den varan.

Glöm inte att det nu också finns två trådar, så dubbla det!

Bevaka tråden