Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställning för större text i Safari?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2012-06-13 13:44

Synen börjar svikta på gamla dar...

Jag förstorar alltid webbläsaren ett snäpp med tangent-kommandot cmd +.
Firefox kommer ihåg detta. Har jag gjort en förstoring för t.ex. Expressen, så visas fortsättningsvis alla Expressens sidor förstorade.

I Safari är det inte så. För det första så är det bara den enskilda sidan som visas större (går jag till en ny sida i Expressen så är den tillbaka i standardstorlek). Och nästa gång jag går till en sida om jag tidigare förstorat, så är den tillbaka i standardstorlek.

Finns det någon inställning jag kan göra så att Safari alltid visar alla sidor med ett snäpp förstoring?

Gå till Safaris inställningar. Under ikonen Utseende kan du byta Standard typsnitt och storlek. Ändrar du borde det få permanent storlek varje gång du startar safari, öppnar länkar till ny flik eller samma flik osv.

Alternativt

Gå till Safaris inställningar. Under ikonen Avancerat kan du byt Stilmall. Då kan du påverka mycket mer än typsnitt och storlek. Men å andra sidan kräver det att du är mer kunnig i css strukturen. Även där borde ändringen vara parmanent, fram tills du ändrar css strukturen igen.

Senast redigerat 2012-06-13 19:16
1
Bevaka tråden