Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ical Kalender

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett mystiskt problem med iCal o Kalendern på Iphone, Kör lion och ios 5 med Icloud.

Saken är den, gör jag en anteckning i kalendern på iphonen med påminnelse säg 1 tim innan och 30 minuter innan så dyker den upp i iCal snyggt o prydligt inom kort, men skickar jag en inbjudan till en vän så blir det inga påminnelser i den kalenderanteckningen 1timme innan och 30 minuter innan, det blir ingen påminnelse alls för min vän.

Men det är väl en sak, men så fort min vän tackar ja till inbjudan så försvinner påminnelserna i min iphone och dator, så missar JAG OCH MIN VÄN alltihopa, är det någon som har en förklaring till vad som pågår i "molnet":tveksam:

/Gunnar

Är det ingen som har någon fundering kring detta problem???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 08:49

Påminnelsen för kompisen beror säkert på att han använder outlook, det funkar inte. Det andra låter som något fel. Testa att lägga till en ny kalender och gör om kallelsen, det kanske funkar bättre. Jag skulle också klicka ur icloudsynk - och klicka på det igen för att se om det är något som blev mystiskt med just din setup.
Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 10:32

Varför försvinner påminnelserna? Någon som vet? Oerhört provocerande är det. Hjälp oss.

Ursprungligen av applemagic:

Saken är den, gör jag en anteckning i kalendern på iphonen med påminnelse säg 1 tim innan och 30 minuter innan så dyker den upp i iCal snyggt o prydligt inom kort, men skickar jag en inbjudan till en vän så blir det inga påminnelser i den kalenderanteckningen 1timme innan och 30 minuter innan, det blir ingen påminnelse alls för min vän.
Men det är väl en sak, men så fort min vän tackar ja till inbjudan så försvinner påminnelserna i min iphone och dator, så missar JAG OCH MIN VÄN alltihopa, är det någon som har en förklaring till vad som pågår i "molnet":tveksam

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-11 10:48
1
Bevaka tråden