Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för Time lapse-foto med Canon 7D?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-06-16 17:26

Jag vill kunna ta en time lapse-svit med bilder tagna med 1-sekundsintervall. Det gör att EOS Utility faller bort. Någon som har tips på nån annan mjukvara för detta?

Har du redan bildfilerna så kan du lägga ihop dom med QT7pro (Open Image Sequence - exportera därefter ut till valfri videotyp). QT7pro är fenomenalt - kan nästan allt - hoppas verkligen att QTX en vacker dag kommer upp till samma nivå...fast det är tveksamt...den dagen då QT7pro inte går att köra i framtida OSX är en tragisk dag.

• Medlem
  • 2012-06-16 17:58

Det är exponeringarna jag vill styra med något program. EOS Utility kan ta bilder med intervall, men bara var 5:e sekund eller mer.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-16 18:28

Jag har det här på min iPhone men inte använt det så mycket.

• Medlem
  • 2012-06-17 12:35
Ursprungligen av onnyt:

Jag har det här på min iPhone men inte använt det så mycket.

Ser intressant ut om det inte var för begränsningen på 999 bilder.

• Medlem
  • 2012-06-17 21:37

En sån skulle sitta fint (om den kan ta bilder med mitt önskade intervall) men den är ungefär 1 378 kronor dyrare än jag är redo att betala...

Jupp den funkar med 1s intervall - men verkar bara fixa 99 bilder....
/m

EDIT: vi gjorde en timelaps under tre dagar med en EOS1a. Blev en 18.000 bilder:)
Körde Capture One som programvar, den har inga få begränsningar men är dyr, på en fjärrstyrd burk. Sistnämnda mest för att kunna koppla upp och kolla att saker funkade som de skulle.

Du kan inte AppleScripta lite då? Det här ger kanske lite tips (har inte provat själv): Control Your Camera: Controlling the Canon EOS Utility using AppleScript

• Medlem
  • 2012-06-20 23:38

Tackar! Jag var knep på det från början men ville slippa gui scripting. Men här är ju jobbet redan gjort.

Nu kanske det löste sig, men annars fick jag iO Shutter som tips på Twitter.

Appen plus en kabel som de säljer sägs kunna rätt mycket. Och det blir rätt mycket billigare än en dedicerad remote.

• Medlem
  • 2012-06-21 00:08

Mycket bra, men 70 USD för kabeln är över budgeten...

Ja, det är väl billigare än vissa remotes, men det är inte gratis heller...

Minndes inte kabelpriset, och jag haller med: $40 hade varit bättre... för att inte säga $20.

• Medlem
  • 2012-06-21 14:23

Jag är ju i första hand ute efter en intervallometer, inte en fjärrkontroll.

1
Bevaka tråden