Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10 .Mac adresser

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som man får ha 10 stycken .mac adresser när man (om man) börjar prenumerera på Apples nya tjänst .mac enligt en notis jag läste på maccentral.

Alltid något, då kan man i alla fall ha ett för hela familjen. Det borde väl även vara möjligt att gå ihop några stycken om ett konto

Fast jag tror att det är så att du åker på att lägga till 10 dollar för varje extra e-mailadress...

- Olle

Mmm.... det stämmer. Men det är väl inte mer än vad ett Hotmail POP-konto kostar ? Eller ?

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-28 19:06

Tja, fast vad ska man med 10 stycken .mac-adresser till?? Som det varit hittills har det inte varit några problem med att fixa .mac-adresser till hela familjen och det gratis dessutom...Är tanken att vi ska bli imponerade av det vi får ut av slantarna vi kommer att pumpa in i .mac??? Misslyckat i så fall.

Ignorant!
Detta har diskuterats otroligt mycket redan. Vi får naturligtvis för lite för dom pengarna OM MAN JÄMFÖR med vad vi fick tidigare. Natruligtvis. Det går inte säga annat. Men Apple har ju sagt att det börjat kosta mer än vad dom trott. Att dom var tvungna att börja ta betalt.

Nu tycker jag det börjar vara dags att betala, eller inte betala och hålla tyst. Apple var tvungna att göra detta. Tror du herr Jobs sitter hemma och gnider händerna och har ett elakt leende på läpparna för att han lyckats suga pengarna ur ännu en 18:åring?

Skaffa Hotmail eller Yahoo eller vad du vill. Jag ska ha en .Mac-adress. På nått jekla sätt ska det väl bli lite status någon gång i framtiden

Eller så lägger dom ner hela rasket som med eWorld som hade tiotusentals betalande användare. Med i princip samma argument som dom gjorde nu med "gratis iDisk"

http://www.vanvr.com/eworld/eWorld_Memorial.html

1
Bevaka tråden