Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skadad skärm på TiBook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-10 10:49

Är det fler än jag som får ett horisontellt streck över skärmen på TiBooken av att den ligger emot plåten som man har handlovarna på när man skriver? På tidigare modeller, och även min TiBook, har ju tangenterna tagit i skärmen men det har inte lett till mer än svaga lodräta streck på skärmen, men nu har jag fått permanenta skador på skärmen längs strecket, det blir ljusa fläckar längs strecket om man har en mörk bakgrund på skärmen.
Jag har haft den inne på Apple som inte anser att det är ett konstruktionsfel men de har inget svar på vad det isåfall skulle vara. Jag har absolut inte slagit i datorn och det finns ingen skada på utsidan av locket där fläckarna på skärmen är.
Så nu undrar jag om det är fler som har detta problem? om det finns fler kanske vi kan göra gemensam sak mot Apples ogina kundtjänst...

Jag ser svaga svarta streck på min skärm om jag tittar lite från sidan. Det stör mig inte, eftersom det knappt syns, men lite trist är det ju.

• Medlem
  • 2001-12-10 15:07

ja, de strecken har ju funnits där på många av de senare modellerna och de stör ju inte alls. men det jag pratar om är ett tydligt vågrätt streck över skärmen som kommer av den kant som finns på tibooken på ramen framför tangentbordet, och numera även ljusa fläckar längs det strecket, och det är väldigt påtagligt på skärmen.

1
Bevaka tråden