Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid 5.1.1 (iPhone 4)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Visby
  • 2012-06-20 20:16

Efter uppdateringen till iOS 5.1.1 har min batteritid på i4:an blivit märkbart sämre.. Skulle tippa på att den drar ca 15-20% mer nu En polare till mig upplever samma försämring, men jag har inte läst om detta "problem" någonstans, så jag undrar om någon mer märkt någon skillnad efter uppdateringen?

Kan det va ren slump att mitt (och polarens) batterier helt plötsligt börjar sjunga på sista versen? Våra telefoner är ca 1år gamla..

Av någon anledning håller iPaden samma tid med 5.1.1 som innan...

Mvh

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-20 20:43

Testa att göra en återställning, det kan hjälpa om det inte är fel på batteriet. Det ska inte vara nånting med 5.1.1 som drar mer batteri än tidigare.

Edit: Rent av en omstart kan hjälpa. Testa med det först om du inte redan gjort det. Ibland börjar min iPhone 4 suga batteri, men blir bra igen efter en omstart.

• Medlem
  • Visby
  • 2012-06-20 21:13

Omstart har jag testat utan positivt resultat. Har inte kunnat göra återställning då min dator är på reperation, men jag har för mig att jag gjort det när 5.1.1 varit installerat, kommer inte riktigt ihåg.. :/

Om ingen annan har märk någon försämring av batteritiden är det något knas med min lur. I bästa fall behövs bara ett nytt batteri, men det borde hålla längre än ett år kan jag tycka.

1
Bevaka tråden