Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid på 4s?

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja du det där skulle jag också kalla förbrukning!

Testade inatt igen att mäta och denna gång slog jag bara på wifi under natten. Sist med allt påslaget inkl. 3G drog den 33%, inatt med wifi drog den 12%. Förbättring men kanske lite mycket fortfarande. Och här kommer det här kruxet med användning :
Vänteläge 9 h 57 min
Användning : 1 h 30 min
Och jag har återigen inte rört mobilen under natten. Har inte fått några meddelanden eller notifikationer heller. (inga synliga iaf) Så jag fattar verkligen inte vad det är som händer under nätterna riktigt. Något drar ju, rätt mycket också. 1 h 30 min är rätt mycket användning för att inte ha rört Iphone.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-02 11:16

Sedan jag installerade VoIP (Bria) drar min mycket, klarar inte en dag längre, utan måste ladda igen på em.
Efter en ren omstart innan läggdags, borde den inte ha dragit så mycket innan morgonen, om inget har startats upp.

Dålig batteritid

Ursprungligen av Stellster:

Hejsan!

Jag köpte min Iphone 4s för någon månad sedan. Innan dess hade jag en väldigt sliten 3GS med några år på nacken. Det batteriet var väldigt slitet. Självklart förväntade jag mig att det skulle bli bättre med den nya men icke! Min batteritid är så kass! Inatt testade jag att ladda den fullt till 100% och sen bara låta den vara utan att röra den under natten med alla program avstängda i bakgrunden osv. På ca 10 h drog den 20% batteri. Och då har jag ändå stängt av saker som vissa platstjänster, onödiga pushnotiser, osv. Läste i någon tråd att dessa drar onödigt med batteri. Nu under det här inlägget som jag skrivit i kanske 2 min har den dragit 4% redan.

Är det fler som har samma problem, kan detta vara en bugg som går att åtgärda, eller bör jag lämna in den? Blir galen när jag läser om folk som kan ha sin mobil under användning i 1-2 dygn. Jag behöver ladda min minst 2 gg/dag. Håller jag på med den är det inte konstigt om den är i laddarn 4 ggr/dagen. Då med intensiv användning. Tackar för alla synpunkter och hjälp!

Har du uppdaterat till IOS 6.1.3 så är det nog där problemet ligger. Jag uppdaterade och direkt började problemen med urdålig batteritid. Tycker att det är är svagt av Apple att dels släppa en uppdatering som inte testats ordentligt och dels att inte åtgärda problemet som är ganska känt om man tittar i olika forum. För mig känns det som om man inte bryr sig om sina kunder. Min telefon är 1 1/2 år gammal och jag måste byta pga den dåliga batteritiden. Iphone? Aldrig igen!!!! Det blir en Samsung S4.

Ursprungligen av Rolandhino:

Har du uppdaterat till IOS 6.1.3 så är det nog där problemet ligger. Jag uppdaterade och direkt började problemen med urdålig batteritid. Tycker att det är är svagt av Apple att dels släppa en uppdatering som inte testats ordentligt och dels att inte åtgärda problemet som är ganska känt om man tittar i olika forum. För mig känns det som om man inte bryr sig om sina kunder. Min telefon är 1 1/2 år gammal och jag måste byta pga den dåliga batteritiden. Iphone? Aldrig igen!!!! Det blir en Samsung S4.

Inte funderat på att skicka in den på service? Har du ens återställt den? Allt går sönder.

Har provat alla tips i olika forum. Visst går allt sönder men i det här fallet är det ju Apple som orsakat det. Försöker få telefonen utbytt genom garantin.

Har provat alla tips i olika forum. Visst går allt sönder men i det här fallet är det ju Apple som orsakat det. Försöker få telefonen utbytt genom garantin.

Gillar du plast så köp en Samsung.

Så du menar alltså att du har samma problem när du ställde in den som ny enhet utan att synka in säkerhetskopian? Om ja, då är den helt klart trött.

• Medlem
  • Visby
  • 2013-07-23 18:54

Jag tycker min batteritid va ok innan iOS 6.1.3 men efter uppdateringen blev den sämre. Dock ÄNNU sämre med 6.1.4. Jag får ladda min telefon MINST 2ggr/dag. Men då använder jag telefonen ganska mkt, och mestadels till surf.

Jag kan med ganska flitigt användande dränera mitt batteri från fullt till nästan tomt på 5-6 timmar. Telefonen är en 5:a med ca 7 månader på nacken.

En annan orsak kan vara att min router fått lite fnatt så telefonen växlar mellan 3G och WiFi hela jäkla tiden. Samt att min mottagning på mobilnätet av någon anledning blivit aningen sämre sista månaderna.

Ursprungligen av Resorb:

Jag tycker min batteritid va ok innan iOS 6.1.3 men efter uppdateringen blev den sämre. Dock ÄNNU sämre med 6.1.4. Jag får ladda min telefon MINST 2ggr/dag. Men då använder jag telefonen ganska mkt, och mestadels till surf.

Jag kan med ganska flitigt användande dränera mitt batteri från fullt till nästan tomt på 5-6 timmar. Telefonen är en 5:a med ca 7 månader på nacken.

En annan orsak kan vara att min router fått lite fnatt så telefonen växlar mellan 3G och WiFi hela jäkla tiden. Samt att min mottagning på mobilnätet av någon anledning blivit aningen sämre sista månaderna.

Helt normalt om den använder 3G-uppkopplingen..
Dålig mottagning gör inte saken bättre.

Min iPhone 5 har nyligen visat brister i batteritid. Laddar fullt vid lunch och tom till kvällen. Pratar nästan inget men spelar lite Candy Crush.

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Min iPhone 5 har nyligen visat brister i batteritid. Laddar fullt vid lunch och tom till kvällen. Pratar nästan inget men spelar lite Candy Crush.

Candy crush pratar mycket med internet. Sörplar batteri.

Ursprungligen av pmarriott:

Candy crush pratar mycket med internet. Sörplar batteri.

Det måste vara sporadiskt eftersom jag kan spela i "Flygplansläge"

@RagnarFerdinand, vad betyder spelar lite? Mobil datatrafik äter batteri, likaså spelande.

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Det måste vara sporadiskt eftersom jag kan spela i "Flygplansläge"

Ja, det går. Men som du kanske märker blir luren ganska varm när man spelar CC.

• Medlem
  • ?
  • 2013-07-26 22:38

"Dålig batteritid på 4s?"
?En batteritid på 4sekunder ÄR dåligt.

Du är väl medveten om att du svarar på en tråd som är nästan ett år gammal. När inlägget som du svarar på skrevs så fanns inte IOS6.

När det gäller ditt egna problem så är jag nyfiken på vad det består i, du skriver bara dålig batteritid och det säger inte mycket.

• Medlem
  • ?
  • 2013-07-27 07:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Du är väl medveten om att du svarar på en tråd som är nästan ett år gammal. När inlägget som du svarar på skrevs så fanns inte IOS6.

När det gäller ditt egna problem så är jag nyfiken på vad det består i, du skriver bara dålig batteritid och det säger inte mycket.

?Skämtet är nytt även om det är dåligt och tråden gammal

Ursprungligen av mac+:

?Skämtet är nytt även om det är dåligt och tråden gammal

Skämtet var bra, jag saknade bara en referens till Magnus Uggla:)

• Medlem
  • ?
  • 2013-07-27 08:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Skämtet var bra, jag saknade bara en referens till Magnus Uggla:)

?Vem e de?

• Medlem
  • ?
  • 2013-07-27 09:25

?Du gick på det! Din koppling till Uggla får du +poäng på. Den var lysande även om det inte var Stickan som sa det.

Jag var lite misstänksam

Bevaka tråden