Som rubriken lyder; systeminställningar har hängt sig, vad gör jag nu?
Barnen ändrade skrivbordsbakgrund och sedan dess läser systeminställningar in bilder och går inte att göra nåt med med...
Tvångsavslutade den efter ett antal minuter.
Har hittat ett par inlägg av folk med samma problem och följt tips som tex att starta om i säkert läge och sedan starta om igen, utan resultat.
Har raderat .plist filen desktop, still nothing...
En person hade fixat det genom att radera hela sitt iphoto bibliotek, vilket jag inte är jättesugen på med 2000+ bilder...
Har även fått ett par snygga frågetecken nere i dock, där jag brukade ha vanliga tråkiga ikoner förut.
Så, förutom att aldrig låta barnen använda macen igen, vad gör jag???
Insåg just att jag har fem dagar på mig att flytta mina bilder jag har på iDisk till macen och måste använda, just det, Systeminställningar. Det där med förutseende har aldrig vart min starka sida. Så nu behöver jag hjälp ännu mer desperat!
___
Har nu även testat att kontrollera och reparera skivbehörigheter. Den hittade massa fel, jag lät den reparera dem, körde en kontroll till och det var fortfarande fel. Såvitt jag förstår av mitt googlande brukar det vara så med skivbehörigheterna, men det brukar inte betyda att nåt verkligen är fel. ?
Teknisk MumboJumbo:
iMac 27 2009
OS X Lion 10.7.4
2.8 Ghz Intel Core i7
4 GB 1067 MHz DDR3