Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ipod nano 6g och nike+

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har nyligen fått ett Nike+ sport kit till min ipod nano 6g från en kompis som inte använder det längre. När jag sätter in sändaren i ipoden så står det "Söker. Gå runt för att aktivera sensorn." Jag har lagt sensorn i min nike+ sko och går runt med den, men när sökningen är klar står det bara "Länkning. iPod har inte hittat någon sensor." Blir så less på detta! Har försökt om och om igen men blir bara samma sak. Har också sett att det finns en knapp under sensorn, tryckt på den men det gör ingen skillnad!
Något annat som är lite märkligt är att när jag går in på inställningar > Fitness > Nike+ iPod sport kit > Sensor > Länka så står det "Länkning. iPod är redan länkad till en sensor" Jag fattar ingenting! På inställningar står det att jag är länkad, på fitness står det att den inte kan hitta någon sensor..?
Det är inte batteriet som är problemet då min kompis bara använde den någon vecka eller två.
Är det någon som har något förslag på vad jag kan göra för att lösa problemet? Skulle bli väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig!

Senast redigerat 2012-06-27 22:33
  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-28 11:41

Går det inte att nollställa sensorn och börja om länkningen igen?

hur menar du? Jag har testat att ta ut sändaren och starta om ipoden osv men det gör ingen skillnad.

Om du provar att kalibrera sensorn, fungerar det att aktivera sensorn då eller uppstår samma problem? Jag vet inte om detta heller är till någon hjälp; men kan du stänga av sensorn genom att hålla inne knappen i 3 sekunder och sedan sätta på Nike + sensorn igen med endast ett knapptryck?

Har samma sensor med mottagare tillsammans med en iPod Nano 6G. Dock är jag inne på min tredje sensor nu, dels för problem med batteriet. Synd bara att jag inte kommer ihåg hur jag själv fick igång den när sensorn inte ville aktiveras!

Jag vet inte hur jag kan se om sensorn är avstängd eller inte. :/
Eftersom jag inte har fått grejerna att funka har jag varit ute och sprungit ändå, och ja, jag vet helt ärligt inte vad jag ska ha nike+ kittet till..? Vad är det jag kan se om jag springer med sensorn som jag inte kan se annars?

Jag tror att du behöver köpa en ny sensor. Att din kompis bara använt den lite är ingen garanti för att den skall räcka länge.

1
Bevaka tråden