Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med delning i iCal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett irriterande problem med ical.
Jag och min fru delar på kalendrarna vi har.
I min Iphone har jag skrivit in mitt jobbschema som heldagar.
Nu kan jag inte se mitt schema på paddan eller min frus iphone. Jag kan se allt nytt som skrivs in men schemat skrev jag in innan hon skaffade sin iphone och paddan.
Så nu tänkte jag att jag skulle ta bort schemat och skriva in det igen men jag kan inte radera mitt gamla schema som är inskrivet och bara syns i min iphone.

Vad skall jag göra??

Alla enheterna har senaste uppdateringen. De är Iphone 4S och Ipad 2

Mikael

Vilken mail har du knuten till iCal på din Mac, iPad och din frus iPhone? Vill ni dela samma kalender så ska ni även använda samma konto vad jag vet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-28 17:50

Vilket ställer till det.
Det är bättre att köra var sin kalender, och dela ut det som man vill att ens andra hälft ska se (klicka på Kalender och högerklicka på den du vill dela).
Kalendrarna är ju kopplade till ett iCloudkonto, och där bör man ha var sitt. Annars får man samma kontaktböcker mm, och det är ju inte riktigt meningen.

Vi har olika konton, men det är inte det som är problemet.

Problemet är att jag inte kan radera en (eller flera, hela mitt schema) aktivitet som jag har inskriven i min iphone.
Dom senaste aktiviteterna jag skrivit in och man markerar en så blir papperskorgen aktiv och man kan radera aktiviteten. Men med mitt schema som är inskrivet för längesen så blir inte papperskorgen aktiverad.

Vad kan det bero på??

Mikael

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-02 11:10

Kan du inte radera aktiviteter tyder det på att det är inte du som äger dem, utan du prenumererar på dem från något annat konto.

Jag har fått strul med kalenderposter i iCloud som helt plötsligt blivit ändrade från poster jag lagt in till aktiviteter jag blivit inbjuden till. Då har jag fått radera dem och lägga in på nytt.

Vad är det för kalendrar? Lokala, iCLoud, Google, Exchange?

1
Bevaka tråden