Hej.
Första inlägget, första dagen.
Har en nyinköpt Time Capsule där jag kopplat in en extern hårddisk. (Mac-formaterad). Jag vill kunna dela den externa hårddisken i hushållet/hemmakontoret. Dvs. en egen mapp där bara jag har åtkomst till, en mapp för min fru samt en mapp där vi kan dela ex, bilder och gemensamma dokument. I slutändan vill jag att Time Capsule skall ta automatisk backup på hdd:n.
Men jag kommer inte ens så långt att jag lyckas tilldela ägarskap på de egna mapparna.
Vi har givetvis egna konton. Vi har två macbook pro. (os 10.6.8) samt en rykande färsk Imac.
Vill gärna att time capsulen tar backup på dessa maskiner med, fast den externa hårddisken är prio.
Vi har olika program och användningsområden på de 3 maskinerna, så vi skiftar rätt friskt mellan dom, därför är ju en delad hårddisk rätt bra att använda. Som dessutom är portabel vid vissa tillfällen.
Trodde det skulle vara peace of cake, men uppenbarligen inte. Kan bero på skit bakom ratten, men nu har jag letat, surfat, sökt och testat men kommer ingen vart.
Innan jag går in mer noggrant på hur jag (miss)lyckats, så undrar jag. Har jag tagit med vatten över huvudet?
Tacksam för svar.
Janneman.