Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiskt vända bilder med Nikon P310?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat mig en Nikon P310 kamera. Men hur i hela.. får jag den att vända bilderna rätt när jag importerar till iPhoto?! På min förra Canon Ixus, typ 7-8 år gammal så gjordes ju detta automatiskt, men här måste jag manuellt snurra stående bilder när jag importerat dom. Har letat inställningar för detta men inte hittat

Någon som vet?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-02 17:14

Det beror väl på om kameran har en egen sensor för orientering av huset?

Nikon tyckte inte att det var värt att lägga till den tioöressensor som håller ordning på husets riktning vid bildtagningstillfället. Lämna tillbaka kameran eller lär dig älska att vrida upp bilder tagna på högkant manuellt...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-02 18:07
Ursprungligen av Johan S:

Har skaffat mig en Nikon P310 kamera. Men hur i hela.. får jag den att vända bilderna rätt när jag importerar till iPhoto?! På min förra Canon Ixus, typ 7-8 år gammal så gjordes ju detta automatiskt, men här måste jag manuellt snurra stående bilder när jag importerat dom. Har letat inställningar för detta men inte hittat

Någon som vet?

Jag har varit med om att bilder inte roteras automatiskt om de importeras med en kabel direkt från kameran. Men om minneskortet tas ur och sätts i kortläsaren på datorn roteras de rätt.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-03 09:48
Ursprungligen av joakimo:

Jag har varit med om att bilder inte roteras automatiskt om de importeras med en kabel direkt från kameran. Men om minneskortet tas ur och sätts i kortläsaren på datorn roteras de rätt.

Låter som en bug i kameran.

Ursprungligen av joakimo:

Är med minneskortet i datorn jag importerat.. Även med sladd men båda sätten blir likadant.

1
Bevaka tråden