Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlös internetåtkomst

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! har problem med min MacBook Pro, jag tappar internet förbindelsen via min trådlösa router, jag har kvar kontakten med routern med god signalstyrka, detta sker efter att jag öppnat 2-3 sidor då den laggar ihop, jag måste då gå in i nätverk och trycka förnya DHCP tilldelning, då funkar det 2-3 sidor igen detta om och om igen. Någon som vet vad det kan var för galet?

Mvh Robban:)

Samma knas på en annan dator? Kört en reset på din router?

vilken router har du? Vilken ISP har du?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-13 18:39

Är det en DLink router?

En bra start är att koppla tråd till routern och sedan gå in i den.
Hur man gör detta varierar men oftast är det ställa webläsaren till en speciell adress. (http://169. .....)

Leta sedan fram hur du uppdaterar din router till senaste programvaran.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-17 11:47
Ursprungligen av Goflorp:

En bra start är att koppla tråd till routern och sedan gå in i den.

Jag skulle göra samma sak, men med en liten modifiering: kör via ethernet ett tag för att se om samma beteende kvarstår. Du kan du utesluta den trådlösa biten och inrikta dig på inställningarna för TCP/IP.

Det gäller att vara lite slug och strukturerad.

Barbapappa, nej de 3 andra PC apparaterna med Windows 7 samt XP funkar fint. Json, nej en Asus. Goflorp, routern är väldigt ny och nyss utkommen men har inte provat uppdatera den då den är så pass ny och funkar mot övriga datorer i hushållet visserligen PC, provat ställa om till bara b/g och inte använda n men samma visa. Tack för svaren

Routern är en ASUS RT-N66U och den har den senaste programvaran

min ISP är Telia och jag bor långt bort i skogen så jag har bara ADSL 8 Mbit/s

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-17 11:30

Är bara att börja laborera med inställningar. Prova även att sätta fast IP på nätverket och se om det hjälper.

Frågan är om du har bra signal, bara för att andra datorer funkar och har bra signal betyder det inte att nästa dator har det. Prova med att laborera med kanaler och annat.

Ladda ner iStumbler och för att lättare se värden mm på ditt nätverk.

1
Bevaka tråden