Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej! Undrar om det funkar att uppgradera min gamla trotjänare MacBook Pro 17" från 2006 med SSD disk nytt OS X Mera RAM DDR2 2*2 GB och kanske byta ut DVD spelarn mot en HDD i stället? någon som provat detta eller delar av det?
Om den är från 2006 (alltså allra första 17" MBP) så klarar den max av 2 GB RAM. Nu är jag inte jättehemma i SSD-världen, men känns det inte lite dyrt att lägga de pengarna på en så gammal dator? Den är ju ändå sex år. Senaste OS X den kör är 10.6 och nu kommer 10.8 vilken dag som helst.
Det är inte säkert. Det finns två olika 2006-modeller (släpptes i april och oktober). Om det är oktober-modellen så har den Core 2 Duo, och i så fall klarar den 10.7.
Vad som är värt att lägga pengar på eller ej beror väl också alternativen.
Ibland kan det dock handla om samma summa att uppgradera som att köpa en något nyare begagnad dator.
Som jag ser det är det så att PCI express använder 700 MB av minnesrummet på 4 GB, så bara 3,3 GB kan användas även om man fysiskt har pluggat in 4 GB.