Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt skaffa Apple-TV med MacBook sent 2009 och Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare, men en snabb sökning på forumet gav inga konkreta svar, så here goes:

Jag har en MacBook från sent 2009 med 4 GB RAM och Lion installerat. Funkar utmärkt, och då datorn mer än nog uppfyller mina krav har jag inga planer (eller ekonomi) att förnya den på ett tag.

Jag har provat den med en Apple-TV hos mina föräldrar, som har en sådan installerad i nätverket. Där funkade det alldeles utmärkt med min mac, och jag lade även in egna filmer (som jag konverterat till Mp4) direkt i iTunes och strömmade dem därifrån.

Nu hörde jag att AirPlay mirroring inte kommer att funka på äldre macar än från 2011 som kör Mountain Lion. Men visst gäller det ENDAST AirMirror-funktionen?

Kan jag fortfarande streama musik och film via iTunes? Om så är fallet är det för mig ändå värt att köpa en Apple-TV. Jag kör med projektor hemma när jag vill se på film, men det är ytterst sällan jag behöver se hela skärmen på projektorn i alla fall, och om jag ändå gör det någon gång kan jag faktiskt koppla ihop dem på gammalt hederligt sätt.

Ett kort, koncist och konkret svar på detta är mycket uppskattat.

Stort tack på förhand!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-15 22:25

Visst kommer streamingen från iTunes fortfarande att funka.

Tack - då vet jag att det blir värt det för mig.:)

1
Bevaka tråden