Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt spel: RitaGissa

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Idag lanserar jag ett nytt spel till iOS (och Android) som jag hoppas ni ska gilla.

Appen heter RitaGissa och går ut på att man ritar och gissar tillsammans med sina vänner över nätet. Ni känner kanske igen idén från tidigare appar, men detta är helt på Svenska och innehåller genom ett samarbete med Svenska Akademien tusentals handplockade ord samt Svenska kändisar, platser och högtider mm. Det går även att använda egna ord när man spelar med sina vänner.

Spelet har fyra svårighetsgrader och passar för alla åldrar. Perfekt som avkoppling när man ligger i hängmattan under sommaren! För extra utmaning kan man samla achievements (medaljer) och tävla på den nationella topplistan.

RitaGissa går att ladda hem helt gratis till iPad, iPhone och Android, samt som Facebook app till datorn. Det finns även en premium-nivå för de som vill ha lite extra funktioner.

Nya ord och funktioner kommer släppas löpande så ni får gärna tipsa om ni saknar något!

Länkar till appen finns här: http://www.ritagissa.se

  • Avstängd
  • 2012-07-17 20:58
Ursprungligen av andreasrr:

[ATTACH="CONFIG"]33860[/ATTACH]

Hej !

Idag lanserar jag ett nytt spel till iOS (och Android) som jag hoppas ni ska gilla.

Appen heter RitaGissa och går ut på att man ritar och gissar tillsammans med sina vänner över nätet. Ni känner kanske igen idén från tidigare appar, men detta är helt på Svenska och innehåller genom ett samarbete med Svenska Akademien tusentals handplockade ord samt Svenska kändisar, platser och högtider mm. Det går även att använda egna ord när man spelar med sina vänner.

Spelet har fyra svårighetsgrader och passar för alla åldrar. Perfekt som avkoppling när man ligger i hängmattan under sommaren! För extra utmaning kan man samla achievements (medaljer) och tävla på den nationella topplistan.

RitaGissa går att ladda hem helt gratis till iPad, iPhone och Android, samt som Facebook app till datorn. Det finns även en premium-nivå för de som vill ha lite extra funktioner.

Nya ord och funktioner kommer släppas löpande så ni får gärna tipsa om ni saknar något!

Länkar till appen finns här: RitaGissa till iPhone & iPad!

En kul ide som jag provat lite i dom andra apparna, men tyvärr ritar jag så illa så jag vet knappt själv vad jag ritat...
men dom som kan rita i min bekantskapskrets gillar det skarp... ska förmedla den här till dom

Nu har jag testat spelet lite. Kul lättsamt tidsfördriv. MEN jättetråkigt att folk ritar bokstäver och skriver ordet istället för en bild. Vad är det för vits då att spela? Jag vill gissa bilder och rita bilder, inte samla poäng genom att få orden färdiga. Detta gör ju spelet helt meningslöst! För att det ska vara nån vits måste det finnas en rapportera fusk-knapp eller att spelet känner av om man ritar text. Helt meningslöst i dagsläget att "tävla" på på poänglistan då de med högsta poäng bara har skickat ord till varandra.

  • Avstängd
  • 2012-07-18 18:55
Ursprungligen av deubler:

Nu har jag testat spelet lite. Kul lättsamt tidsfördriv. MEN jättetråkigt att folk ritar bokstäver och skriver ordet istället för en bild. Vad är det för vits då att spela? Jag vill gissa bilder och rita bilder, inte samla poäng genom att få orden färdiga. Detta gör ju spelet helt meningslöst! För att det ska vara nån vits måste det finnas en rapportera fusk-knapp eller att spelet känner av om man ritar text. Helt meningslöst i dagsläget att "tävla" på på poänglistan då de med högsta poäng bara har skickat ord till varandra.

Cheaters finns det alltid allt för många av

  • Medlem
  • 2012-07-18 22:34

Det skulle vara trevligt om man kunde titta på bilderna man har gjort hittills medan man väntar. Nu blir det bara väntan, och jag tappar suget att gå tillbaka och så glömmer jag bort att jag spelar.
(Nej, jag vill inte ha push.)

Tack för synpunkterna!

Baron: Bra idé att kunna gå igenom sina tidigare bilder. Jag har det på min todo-lista till en kommande uppdatering

Deubler: Ja, det är svårt att komma runt att vissa spelare skriver i stället för att rita. Funderar på att lägga till en funktion så att medspelaren kan ge tumme upp/ner på varje bild (som ger bonus eller avdrag), för att pusha användare att göra sitt bästa.

1
Bevaka tråden