Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppStore: Dubbel debitering, köphistorik?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son har installerat en 15kr app på en iPad och min dotter installerade sedan samma app (med samma konto) på en iPhone.

Vi har gjort detta förut utan problem, men nu blev vi debiterad två gånger (OBS samma konto, samma iOS devices vi gjort samma sak förut).

Vad jag nu skulle vilja kunna se är köp-historiken, vilket jag inte verkar kunna se när jag loggar in, vare sej via webben eller med min iPhone, men jag hittar ingenstans där man kan se detta. Jag har bara senaste e-mail kvittot kvar, inte båda.

- Blir man debiterad dubbelt om man hämtar hem en betald app igen med samma konto?

- Kan man se köphistoriken?

  • Avstängd
  • 2012-07-23 16:12

Skumt... har iaf inte hänt mig mellan mina 2 enheter.

Ursprungligen av LaHe:

Skumt... har iaf inte hänt mig mellan mina 2 enheter.

Dumt nog har jag alltid slängt kvittona och i Yahoo auto töms papperskorgen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-23 16:19

1) Kan det vara två olika versioner av programmet för iPhone och iPad?
2) Köphistorik i iTunes: Menyn Affär > Visa mitt konto > Köphistorik > Visa allt

Ursprungligen av IngoX:

1) Kan det vara två olika versioner av programmet för iPhone och iPad?
2) Köphistorik i iTunes: Menyn Affär > Visa mitt konto > Köphistorik > Visa allt

1. Ah, ser ut att vara två olika apps, tekniskt sätt.

2. Hittade nu, tack. Fast inte lika intuitivt som man brukar förvänta sej...

Sedan tycker jag att det är dåligt att man inte kan logga ut från iTunes Store i en browser. När man söker får man till svar att "det inte behövs" men om man inte vill lämna en dator med sitt login aktivt (även om ingen kan göra något utan lösenordet).

  • Avstängd
  • 2012-07-23 16:31
Ursprungligen av Fritz the Cat:

1. Ah, ser ut att vara två olika apps, tekniskt sätt.

2. Hittade nu, tack. Fast inte lika intuitivt som man brukar förvänta sej...

Sedan tycker jag att det är dåligt att man inte kan logga ut från iTunes Store i en browser. När man söker får man till svar att "det inte behövs" men om man inte vill lämna en dator med sitt login aktivt (även om ingen kan göra något utan lösenordet).

Visst kan man logga ut från iTiues...

iTunes Store i vänsterspalten, uppe till höger vid kontonamnet pil ner

Ursprungligen av LaHe:

Visst kan man logga ut från iTiues...

iTunes Store i vänsterspalten, uppe till höger vid kontonamnet pil ner

Inne i en web browser på Apples sida, inne i Store så går det inte att logga ut.

Inte inne i iTunes programmet.

  • Avstängd
  • 2012-07-23 16:40
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Inne i en web browser på Apples sida, inne i Store så går det inte att logga ut.

Inte inne i iTunes programmet.

Ah... missuppfatta...

  • Avstängd
  • 2012-07-23 16:28
Ursprungligen av IngoX:

1) Kan det vara två olika versioner av programmet för iPhone och iPad?

Bra tänkt, mycket troligt scenario... lätt att kolla om FtC vet vilken app det är

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-23 16:39

Har du köpt den av misstag är det bara att rapportera till Apple och de ger tillbaka pengarna. Det har inte varit något problem de två gångerna jag begärt en återbetalning.

Nu kanske 15:– inte var så mycket att bråka om.

Ursprungligen av joakimo:

Har du köpt den av misstag är det bara att rapportera till Apple och de ger tillbaka pengarna. Det har inte varit något problem de två gångerna jag begärt en återbetalning.

Nu kanske 15:– inte var så mycket att bråka om.

Nej, inget misstag, snarare barn med lösenord jag inte visste de hade fått reda på...

  • Avstängd
  • 2012-07-23 16:46
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Nej, inget misstag, snarare barn med lösenord jag inte visste de hade fått reda på...

Haha... går inte att hålla sånt hemligt med företagsamma ungar

1
Bevaka tråden