Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay fungerar inte på iMac 12,2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac12,2 och då ska Airplay fungera ju. Jag kan välja mina två Expresser i inställningar, men Airplay-ikonen finns inte i Menyn. Tips?

• Avstängd
  • 2012-07-25 23:15
Ursprungligen av h.cewers:

Har en iMac12,2 och då ska Airplay fungera ju. Jag kan välja mina två Expresser i inställningar, men Airplay-ikonen finns inte i Menyn. Tips?

Från vilken app?

Den på menyraden kan man nog bara skicka till AppleTV vilket är rätt logiskt?

Har uppfattat det som att allt ljud skickas via airplay. Lite märkligt att man kan välja det i inställningar, men ej kan lägga en genväg i menyn... Då fortsätter jag med Airfoil

Tack!

Ursprungligen av LaHe:

Från vilken app?

Den på menyraden kan man nog bara skicka till AppleTV vilket är rätt logiskt?

• Avstängd
  • 2012-07-25 23:27

Har uppfattat det som att allt ljud skickas via airplay. Lite märkligt att man kan välja det i inställningar, men ej kan lägga en genväg i menyn... Då fortsätter jag med Airfoil

Tack!

Gör jag med tsv... när jag inte kör från iTunes eller till aTV

Om du väljer att visa volym i menyraden, och sedan alt-klicka på ikonen, då kan du välja vilken enhet du vill ha ljudet till. Airplay ikonen får du aktivera via Bildskärmar i Systeminställningrna, men det kräver som jag förstått en apple tv.

Ahh, inte så snyggt men det funkar ju. Får dock bara upp en av mina Expresser där...

Ursprungligen av Mikael E:

Om du väljer att visa volym i menyraden, och sedan alt-klicka på ikonen, då kan du välja vilken enhet du vill ha ljudet till. Airplay ikonen får du aktivera via Bildskärmar i Systeminställningrna, men det kräver som jag förstått en apple tv.

• Avstängd
  • 2012-07-25 23:49

Ahh, inte så snyggt men det funkar ju. Får dock bara upp en av mina Expresser där...

Va ju lite sunkigt att man bara kan välja en av dom där, ser alla men kan bara välja en i taget sas... nä, Airfoil får allt ligga kvar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-26 19:07

Är inte AirFoil väldigt laggigt?

Ursprungligen av Erik.dv:

Är inte AirFoil väldigt laggigt?

Det är en fördröjning när man spelar musik från diverse program med ca 2 sekunder, annars fingerar det bra.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-26 21:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är en fördröjning när man spelar musik från diverse program med ca 2 sekunder, annars fingerar det bra.

Och det retar mig till vansinne

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-26 21:07
Ursprungligen av lappen71:

Och det retar mig till vansinne

Exakt. Jag la ner köp av AirFoil av den anledningen. Dock verkade programmet fungera magiskt mot flera AirPlay-enheter.

1
Bevaka tråden