Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SvtPlay -> AirPlay -> Apple TV = Hackar. Vad göra?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-08-01 19:08
Ursprungligen av zinned:

Vad snackar du om? Jag kan inte ens minnas så långt tillbaka som när de krävde Flash, om någonsin.

Det finns ingen kanal som har ett så suveränt upplägg som SVT. Bara det faktumet att de verkligen har fattat hur man lägger den tekniska plattformen på bästa sätt för alla plattformar kan ju få en att betala tv-licensen.

Ingen slår SVT på detta området. Ingen.

Håller med, menade inte utbudet utan att man inte kunde se det med vad som helst, vissa program fanns inte på appen som fanns då utan man hänvisades till webben och där krävdes Flash, men tror det var förra året nångång som det inte gick att titta på SVT via Safari på min iPad då det krävdes Flash
På BoxeeBox och Macen har det funkat utmärkt hela tiden

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 00:16
Ursprungligen av LaHe:

Håller med, menade inte utbudet utan att man inte kunde se det med vad som helst, vissa program fanns inte på appen som fanns då utan man hänvisades till webben och där krävdes Flash, men tror det var förra året nångång som det inte gick att titta på SVT via Safari på min iPad då det krävdes Flash
På BoxeeBox och Macen har det funkat utmärkt hela tiden

Nej, de har aldrig krävt Flash utan har alltid gått att se utan problem i iOS.

• Avstängd
  • 2012-08-02 00:22
Ursprungligen av zinned:

Nej, de har aldrig krävt Flash utan har alltid gått att se utan problem i iOS.

Inte för mig via Safari...!

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 00:25
Ursprungligen av LaHe:

Då har du haft någon lokal issue med din enhet för deras plattform har alltid fungerat under iOS.

• Avstängd
  • 2012-08-02 00:42
Ursprungligen av zinned:

Då har du haft någon lokal issue med din enhet för deras plattform har alltid fungerat under iOS.

"Allt" annat har ju funkat, och varför frågade den efter Flash då?
Deras app funka, men inte deras hemsida via Safari när jag skulle spela upp en film eller tv-avsnitt...

Hm. Konstigt.

Jag går alltid in på SvtPlay i Safari på mina IOS-enheter och jag har aldrig stött på några problem med att vare sig titta på filmen i iPad eller strömma till Apple TV.
Det händer i princip dagligen.

Ursprungligen av LaHe:

Jag vill minnas att det tidigare var problem med att titta på vissa inbäddade klipp på t e x nyhetswebben eller puffar på SVT:s etta (svt.se) via Safari i iOS. Webbadresserna svtplay.se och tidigare play.svt.se har alltid gått att använda utan Flash. Numera fungerar det på samma vis oavsett "ingång" till klippet. Således tror jag att ni alla har helt rätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-01 00:36
Ursprungligen av Hatesong:

Det som stör mig med Airplay Mirroring är ju att det handlar om mirroring, d v s en spegling av allt som händer på skärmen. Jag hade nog hoppats på att det skulle finnas ett alternativ till speglingen-->den där lilla trekantssymbolen som drar igång ATV:n när man kör via IOS. Det vore nice om man kunde välja att bara strömma själva filmen man ser på youtube eller enbart den där dokumentären på SvtPlay. Jag menar alltså att symbolen även skall återfinnas bredvid själva filmrutan och inte bara uppe i menyraden.

De gånger jag testat speglingen så tycker jag att kvaliteten (på filmen) är rätt kass och det händer att det laggar och hackar lite, vilket jag omöjligt kan stå ut med. Men visst, som spegling av det man gör på skärmen vid surfning eller annat pyssel fungerar det ju utmärkt.

Men tills vidare kollar jag på SvtPlay från paddan istället. Det funkar bättre.

Jag kör också via ipad/iPhone helst. Enklare och bättre. Inga hack. Men jag upptäckte att vissa filmer får inte SVT visa på mobila enheter. Då måste man ju köra det på datorn.

Bevaka tråden