Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AP Express och iPhone slåss om WIFI!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-07-30 10:48

Följande uppsättning bråkar med mig:
Thomson Modem/Router från Tele 2
iMac med leopard
Airport express
iPhone

Har kört med iMac till min airport i vardagsrummet sedan tidigare, med enstaka klipp i ljudet ibland, men det har fungerat.
Nu ville jag använda min iPhone med remote, men när jag startat remote, så kopplar AP express ner efter en stund.
Får jag igång airporten, tappar telefonen wifi:t!

Hittade ingen passande tråd, men flytta mig gärna till en, gissar att jag inte är ensam;) (bara lite sen)

Vi har 6 datorer, 4 iPhone:s utöver AP express som pratar med routern... (inte samtidigt, men ändå)
Det är en gammal Ap express. Enligt Airport-verktyg sänds det över kanal 6.

Senast redigerat 2012-07-30 12:14
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-30 13:42

Har inte AirportExpress ett ganska lågt antal samtidiga användare (till skillnad mot Extreme)? Jag har inte koll, bara en idé...
Jag vet att du inte skrev samtidigt, men dhcp leasar ju ut på en viss tid.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-07-31 19:55

Airport Expressen används bara för att streama musik från min iMac, resten sköter vår Thomson router.

Ursprungligen av kenjon:

Har inte AirportExpress ett ganska lågt antal samtidiga användare (till skillnad mot Extreme)? Jag har inte koll, bara en idé...
Jag vet att du inte skrev samtidigt, men dhcp leasar ju ut på en viss tid.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-07-31 20:05

Borde kanske klargöra ytterligare:
iMacen använder vårt wifi i huset (Thomson), från iMacen vill jag sända till AP express i vardagsrummet.
Jag har låtit Airporten vara ansluten till vårt wifi för detta ändamål, har jag missuppfatta hur det skall göras?
Det har funkat ända tills nu när jag vill använda remote.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-31 20:18

OK, jag missade att du körde WiFi från Thomson
Så AirportExpress ligger som en klient i ditt trådlösa nätverk? Då borde det funka....
Testa tillfälligt med en kabel mellan Thomson och AE. Det löser inget men bara för att se att det funkar.

1
Bevaka tråden