Nu när programuppdateringen försvinner - hur löser ni som administrerar flera maskiner, som inte är era egna - hanteringen av Apple-ID?
Vad jag förstår så behöver man skriva lösenord varje gång man ska tanka ner systemuppdateringar etc från App Store (eller har jag missuppfattat?) om man inte vill installera automatiskt.
Eftersom jag inte vill regga maskiner och konton med mitt privata Apple-ID, kan man skaffa ett företags-dito? Det behöver ju inte ha några möjligheter till inköp. Förr kunde man ju ha flera ID, men det går ju inte längre.
Hittills har jag löst det hela med att ha ett Adminkonto på varje maskin (ca 12-15 st) som jag kommer åt och kan tanka ner uppdateringar och sköta underhåll på. Användarna har även de fulla rättigheter (jag litar på dem... ) Och jag har inte behövt Apple-ID alls.
Eftersom det har varit så få, och så olika maskiner, har jag inte brytt mig om att skapa några dmg:er eller liknande.
Det främsta skälet till varför jag undrar är för att jag kommer att behöva införskaffa ett par nya maskiner och då är det ju ML som standard och det lika bra att veta innan...