Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var handlar ni mac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis bestämt mig för att köpa en iBook. Problemet är bara var? Var köper ni era datorer? Jag vill helst köpa över disk i Sthlms-området, kontrollera pixlar och känna förtroende för människan på andra sidan disken. Finns någon sådan butik i Stockholm?

20000:- är inte mycket för de stora drakarna, så frågan är om de bryr sig om en privatperson.

• Medlem
  • 2002-07-29 13:56

Visst. Det finns dels Reda gruppen på flemminggatan. De är trevliga.
Sen finns det Sekvencia, mitt emot Åhléns City. De är också trevliga. Prutmånen på Macar går mot noll, så det är nog hugget som stucket.
Eftersom Sekvencia även säljer PC, kan man ju stoppa i PC saker från början, vilket kanske kan vara lite billigare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-29 14:44

Äsch, strunta i och köp den över disk. Kolla på macbarometern.com och beställ därifrån det blir billigast. För teknisk och moralisk support har du ju 99mac !

// kimmo

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kimmo:
Äsch, strunta i och köp den över disk. Kolla på macbarometern.com och beställ därifrån det blir billigast. För teknisk och moralisk support har du ju 99mac !

// kimmo

Men de döda pixlarna då? Jag har "död pixel-fobi"

• Oregistrerad
  • 2002-07-29 14:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Jag har "död pixel-fobi"

Du är inte ensam!

Ring och tala med den ÅF som är billigast och kom överrens om att du inte kommer acceptera en död pixel. Sen finns det ju ångerveckor så det är ganska tryggt faktiskt! Fast det känns alltid skönare att handla över disk, det kommer nog ingen ifrån...

• Oregistrerad
  • 2002-07-29 15:02
Citat:

quote: Äsch, strunta i och köp den över disk. Kolla på macbarometern.com och beställ därifrån det blir billigast. För teknisk och moralisk support har du ju 99mac !

Där håller jag med stenhårt! När har man som power user nyttjat någon form av formell kommersiell support?

"Sätt i kontakten", "Starta om utan tillägg", "Tryck CTRL-Alt-Delete, jaså du kar en mackintåsch?", osv, osv...

Diskussionsforum som sammanför spelcialintressen är bland det bästa sakerna som internet givit oss.

Det enda du skall med din ÅF till är att han skall stå för hårdvarugarantierna - thats it!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
[QBSen finns det ju ångerveckor så det är ganska tryggt faktiskt![/QB]

Jag har nu läst om ångerrätten på konsumentverkets site och det verkar ju lugnt. Man får "varsamt undersöka" varan och sedan ångra sig och skicka tillbaka.

Jag ska dock besöka ett par butiker först och se om man får starta upp maskinen innan köp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-29 19:02

Konsumentköplagen gäller i alla lägen - oavsett vad Apple eller någon annan leverantör säger. Dessutom kan företagen aldrig friskriva sig från den!

Läs det här från Röd och Rån!

[ 29 Juli 2002, 19:03: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Jag har precis bestämt mig för att köpa en iBook. Problemet är bara var? Var köper ni era datorer? Jag vill helst köpa över disk i Sthlms-området, kontrollera pixlar och känna förtroende för människan på andra sidan disken. Finns någon sådan butik i Stockholm?

20000:- är inte mycket för de stora drakarna, så frågan är om de bryr sig om en privatperson.

Redagruppen i Stockholm har bäst priser på iBook.
Kolla in MacBarometern - originalet - för de senaste priserna:
http://macworld.idg.se/community/macbarometern.asp

Då blir det inköp på Siba eller OnOff och om alla pixlar lever så prismatchar man mot Redagruppen.

Tråkigt att inte handla av en mac-handlare, men det blir ju mest praktiskt så. Och billigast.

• Medlem
  • 2002-08-05 15:40

Köp av en RIKTIG ÅF!

Jodå det finns sådana. Jag har en som jag håller stenhårt på. Han jobbar i huvudsak med företag och jag vet inte hur han reagerar om det nu kommer horder av privatpersoner och vill handla, därför namnger jag honom inte

Leta rätt på en liten ÅF som bara jobbar med mac. Håll dig sedan till honom, berätta alltid vilket lägsta pris du hittat någonannanstans, handla ÄNDÅ av din ÅF även om han inte matchar priset till sista kronan...

Vaddå... Jo serru... vet du vad som händer?

Du får en ÅF som alltid hjälper dig med olika förekommande problem, Berätta vad din specialitet är, erbjud att hjälpa till om du har någon speciell kunskap, och vips har du en kanon relation.

Lycka till

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 19:16

Köp billigt och med så lite tillbehör som möjligt, dessa köper du hos PC återförsäljare. Sekvencia har räntefritt lån som du kan ta om du behöver. Jag har för mig upp till 30000:-

PS: Tips, undvik MacForum/Fonus...

Jag "ombestämde" mig och hämtar imorgon min iBook hos Redagruppen. 512MB minne har jag beställt från powerpc. Liten stjärnmejsel ligger i verktygslådan.

[ 05 Augusti 2002, 19:50: Meddelandet ändrat av: dsm ]

1
Bevaka tråden