Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AVCHD, iPhoto och iMovie 11

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-09 19:30

Hej!

Använder en filmkamera Sony Handycam HDR-CX250 och kan från den importera AVCHD till iPhoto och iMovie. Filerna får ändelsen .mts på min mac. Kör Mac OS X 10.7.4

Detta fungerar dock bara när kameran är inställd på 50i. Att filma i 50p går också men då vill varken iPhoto eller iMovie importera filerna. Varför?

Dessutom blir jag inte klok på hur jag filmar i 25p med denna kamera. Verkar som att det skall gå men hittar bara inställningar för 50i och 50p?

Mycket tacksam för hjälp med detta! Så vi kan slippa minnas vårt barns uppväxt i 50i.

Även om detta gäller tips för Panasonic, så kan det möjligen vara samma med din 50p inspelning, Workflow to Import 1080/60p 1080/50p Files to iMovie 11 - Panasonic to Mac

Sedan kanske det där är reklam för något undermåligt program som dom vill att man skall köpa, jag googade på följande sökfras "imove import 50p movie"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-18 23:27

Kan vara så att imovie inte stödjer 50p. Jag kör Final Cut Pro X. Rekommenderas för den ambitiösa amatören! Har precis köpt en ny Sony konpakt som också bara har 50i och 50p att välja mellan. Hur som helst, 50p fungerar fint i FCPX. det finns 30 dagars version att testa med.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-01 15:24

Tack för svaren!
Jag har sett liknande program för konvertering och antar att man inte kommer runt en sådan lösning.

1
Bevaka tråden