Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tålig för stötar är iPhone 4S?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Ipod har gått sönder och jag funderar på att ta med min Iphone 4S ut på mina löparrundor istället.
Men hur "stöttålig" är den? Behöver jag vara orolig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-13 12:29

Om du har tänkt att kasta den i asfalten upprepade gånger bör du vara orolig. Ska den bara ligga i fickan eller sitta runt armen finns ingen anledning till oro.

Jag använder min på mina löparrundor. I ett "armband" så klart. Då är den inte ömtålig.

Jag hade definitivt gått på en iPhone. Om jag skulle springa skulle det nämligen innebära att någon beväpnad galning jagar mig och med en iPod kan jag inte ringa 112.

Jag brukar faktiskt ha en massa beväpnade galningar efter mig när jag springer så det är oxå en av anledningrna varför jag behöver ta med mig min Iphone på löparrundorna, hahaha
Då vet jag att jag inte behöver vara orolig, perfekt!

  • Medlem
  • 2012-08-13 18:19

Orolig, tja. Hur smidigt är det att springa med en telefon med glas på bägge sidorna? Det funkar utmärkt tills den dag du tappar den. När den dagen inträffar beror mest på din hantering av luren under löpturen.

När det gäller löpning och iphone är jag mer oroad för fukt än för stötar. Som nämnts ovan räcker ett vanligt armfodral väl mot stötar. Svett kondens och regnvatten ska man nog också skydda sin elektroniska följeslagare mot. Själv stoppar jag oftast telefonen i en plastpåse och därefter i fodral i byxlinningen. Nej, det ser inte cool ut, men det funkar.

Mitt armband blir svettigt, men det går inte igenom till telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 13:06

Myten om stötar handlade om förr när man hade rörliga delar (som hårddiskar) i sina MP3-spelare, med dagens flashminnen är det ett icke-problem.

Vad gäller hur stöttålig luren i själva verket är så hade en polare lånat mitt cykel-styre-fäste som jag moddade för att ha på motorcykeln... lång historia kort, fästet lossnade på Kinnekulle i ungefär 200km/h och luren hängde med (såklart)... när dagen var slut letade han upp fästet och hittade det och tänkte att nu blir det en ny lur, men icke, luren funkar utmärkt fortfarande.

1
Bevaka tråden