Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerade Mountain Lion, Time Machine tar evigheter!

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mattiL:

Firewire/USB, låter som direktansluten disk, inte via TC eller server.

Mmm, men han redigerade inlägget efter att jag frågade....

Japp, sorry glömde skriva det först och redigerade sedan. Har nu även prövat som jag gjorde förut.
Trådlöst till en Synology NAS som också fungerat bra tidigare men fungerar inte alls nu, minst en vecka tar det och har även prövat lämna det ett dygn utan att det skulle gå snabbare.

Har googlat fram liknande problem på engelska forum så vi är inte ensamma tydligen.
Någon som tom skrev att apple skulle gjort det med flit för att vi ska köpa deras Time Capsule…men det var bara hans egna tankar..och eftersom det funkar bra för vissa så får man väl hoppas de e en bugg..
Märkligt att det fungerar bra för dig trådat...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-08-19 22:10

Jag har liknande problem. TM funkar fint mot min TC och en extern HD. När jag skall ta TM backup mot min stora disk hemma blir det problem. 12K efter en timme, nu 24K efter två. Det kommer inte bli klart på flera dagar med denna takten.

Jag hittade iaf ett tips i ett forum. Att skriva "sudo tmdiagnose" i terminalen verkar fungera för en del dock inte för mig

Citat:

Jag hittade iaf ett tips i ett forum. Att skriva "sudo tmdiagnose" i terminalen verkar fungera för en del dock inte för mig

Testade också detta,men varken tråd eller trådlöst blev snabbare för mig heller.

Nu helt plötsligt har båda vägarna börjat fungera för mig…Ingen aning varför men nu går det i fullt fart iaf.

Får se vad 10.8.1 har att erbjuda! men det får bli imorgon för nu är jag för trött för att testa

Tyvärr löste inte 10.8.1 problemet....

Problem löst! Köpte OS X Server! läste någonstans att Apple kräver OS X Server för att köra Time Machine över nätverket till annat än TC, låter väldigt konstigt men nu fungerar det iaf. Hoppas denna lösning fungerar för andra.

Bevaka tråden