Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala för Mountain Lion två gånger?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 19793
  • 2012-08-18 12:32

Hej!
Har försökt leta runt på internet men utan större framgång..

Jag köpte ML till min MacBook nu i somras, och vill nu även uppdatera min iMac från mid 2010 utan att behöva betala igen, såklart. Men när jag går in på App Store så står det att det kostar pengar igen.

Samma sak med Pages som jag gärna vill ha på min iMac också.

Hur ska jag gå till väga för att kringgå detta?

Tacksam för hjälp!

Har du köpt det på App store så ska du kunna installera på så många datorer du vill genom att logga in med samma Apple ID som du använde när du köpte första gången.

Ursprungligen av rbcka:

Hej!
Har försökt leta runt på internet men utan större framgång..

Jag köpte ML till min MacBook nu i somras, och vill nu även uppdatera min iMac från mid 2010 utan att behöva betala igen, såklart. Men när jag går in på App Store så står det att det kostar pengar igen.

Samma sak med Pages som jag gärna vill ha på min iMac också.

Hur ska jag gå till väga för att kringgå detta?

Tacksam för hjälp!

Du behöver inte kringgå detta.

Logga in med ditt Apple-ID som du använde för att göra köpet till din Macbook. Sedan laddar du bara ner Mountain Lion igen. Även om det står att det kostar si och så mycket så kommer du inte att betala på nytt. App Store kommer meddela dig att du redan har köpt produkten, och låter dig därefter ladda ned den kostnadsfritt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-18 13:25

Och numera står det bara Hämta istället för vad det kostar, om man är inloggad med samma AppleID. Titta under fliken Köp.

• Medlem
  • 2013-07-03 22:36

Jag bumpar denna tråd lite. Jag har ML på bägge mina datorer. Men hur laddar jag ner ML från MAS igen för att kunna göra ett bootbart USB-minne av det? Kolla jag under "Köp" i MAS och klickar på "Hämta på ML så står det bara: "Vi kunde inte slutförd ditt köp. Mountain Lion är inte kompatibelt med din dator."
Detta meddelande får jag oavsett om jag försöker ladda ner det på min nya MBA eller min Mini från 2011. Vad kan jag göra för att komma runt detta?

Ursprungligen av Dalle:

Jag bumpar denna tråd lite. Jag har ML på bägge mina datorer. Men hur laddar jag ner ML från MAS igen för att kunna göra ett bootbart USB-minne av det? Kolla jag under "Köp" i MAS och klickar på "Hämta på ML så står det bara: "Vi kunde inte slutförd ditt köp. Mountain Lion är inte kompatibelt med din dator."
Detta meddelande får jag oavsett om jag försöker ladda ner det på min nya MBA eller min Mini från 2011. Vad kan jag göra för att komma runt detta?

Testa det här sättet att gå runt det:
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=16...

1
Bevaka tråden