Hej!
Sen jag installerade Lion har jag fått en mer och mer olustig känsla över osx, som tidigare har varit smidigt och fattat precis vad jag vill. Allt har känns så genomtänkt, men nu.
Kalendern: Tidigare dubbelklickade man, ett event skapades på den aktuella dagen och man knappade in namn, tid osv. En timma var den vanliga längden om du inte ändrade sluttiden själv.
Men nu, dubbelklickar jag i Lion så sätter jag en rubrik, inga mer inställningar. När man klickar på eventet och ska ändra är det automatiskt "heldag". Man checkar ur, ändrar tiden till tex start 19.00, då lägger den på massa timmar så sluttiden blir dagen efter 03.00. Är det någon mer som reagerat på detta? Och går det att ändra, hittar ingen inställning för det.
Launchpad: En god tanke, jag har en del program som man väldigt sällan använder. Att kunna lägga allt som har med grafik att göra i en mapp och kika där när jag väl ska använda de där programmen som används en gång om året.
Men... Det är ju begränsat hur många program som får ligga i en mapp?! Så nu har jag 2, snart 3 mappar med samma typ av innehåll, pga att jag inte kan kategorisera allt som jag vill. Resultatet blir att ens launchpad är totalt kaos då det ligger två mappar som heter jobb tex. Botemedel?
Överlag är det flera sådana här småsaker, och det känns som sagt olustigt, jag bytte till OSX för 5 år sedan för att jag blev så imponerad över hur smidigt allt var. Nu när det dyker upp mer sånt här känns det inte bra
Är jag ensam där ute i världen?