Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nakenchock för mac på IKEA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sorry för rubriken, men det är ju ett så kul ord "nakenchock". Det handlar om att IKEA struntar i mac.

http://www.ikea.se/ms/sv_SE/rooms_ideas/office/download.html

Har detta redan uppmärksammats på 99mac?

Oh, vad jag retar mig på sådant här...

Har skrivit till kundtjänst nu:

Citat:

Jag försökte först använda Work IKEA katalogens rutnät för att planera vårt nya kontor. Rutnätet visar sig vara i skala 1:51,282051 och inte i skala 1:50 som ni anger. Ringde kundtjänst för att påpeka detta eftersom jag är (var) positivt inställd till IKEA och tänkte "hjälpa till", men möttes av ett lojt intresse. Och beskedet att jag är den ende som påpekat det. Jag anser inte att det går att använda ett rutnät och möbelfigurer i skala 1:51 på ett rimligt sätt om jag ska föra in mått på kontorslokalen som jag mätt upp i verkligheten.

När jag sedan går in på er hemsida och upptäcker ett inredningsprogram tänkte jag "toppen", det här kan jag ju använda istället, så visar det sig att ni bara har programmet för windows. Det är extremt oseriöst tycker jag. Linux och MacOS är viktiga it-system för professionella användare. Varför inte göra en lösning i Flash eller Java från början istället? Det kostar ju inte ett öre mer och vore tillhgängligt för alla era kunder.

Två trista och översraskande sidor av slarvighet hos IKEA på en dag. Jag är besviken.

Ser framemot att höra vad du får för svar, håll oss uppdaterade!

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-18 16:01

Om du läser tråden som det hänvisas till ovan ser du att IKEA kommer att introducera sitt inredningsverktyg för mac. De har med andra ord lyssnat till kritiken.

Är inte allt detta något som beror på att Microsoft har utbildningar som har en viss status...

(Att de sen inte kan ett dyft om icke-MS är en trist siodoeffekt)

Har jag fel?

Att ett sådant här program inte skrivs i Java förvånar mig. Det skulle automatiskt (nästan i alla fall ) lösa problemen med olika plattformar. Jag ska nog också skriva ett mail och se vad det blir för reaktion.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-18 17:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Om du läser tråden som det hänvisas till ovan ser du att IKEA kommer att introducera sitt inredningsverktyg för mac. De har med andra ord lyssnat till kritiken.

Citerar mig själv här ovan. Ni behöver inte skriva till IKEA för fler reaktioner. De har redan lyssnat till kritiken och en lösning är på väg.

1
Bevaka tråden