Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office app samt delning av dokument

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo och tjim folks.

Letar efter ett bra allround "office" progam.
dels skriver jag tidrapporter osv i excel och knåpar tex i ordbehandlings program.

Så antingen ett komplett paket eller två separata appar, ingen betydelse, likaså om dom kostar några kronor extra gör inget så länge det är rimligt.
excel dokumenten vill jag gärna kunna exportera som pdf, t.ex när jag ska maila iväg dom.
Fått tips på numbers, att man kan bifoga dom direkt från appen som pdf.

Så att det tar excel dokument är bra då jag sitter med en windows dator hemma och ipad på resande fot.

Sen vill jag kunna spara dokumenten smidigt så man kan komma åt dom både från min windows datorn och ipad.
Sätter min ena kula på att en molntjänst som ska användas.

Någon vänlig själ som kan lösa mina funderingar.
ha en ba fortsättning på dagen folks.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-22 15:44

Själv använder jag mest Google Docs för att dela dokument, den har också kalkyl- och presentation. Det enda man behöver är ett Google-konto.
Jag har också OpenOffice, där det är enkelt att exportera som pdf, den har också både ordbehandling, kalkyl och presentation (även teckning, databas m.m.). Gratis att ladda ned liksom Google.

Men funkar det på iPad? iWork-programmen för iOS klarar ju Office-filer. Problemet ligger i att dela de filerna med exempelvis Dropbox. Man kan ju inte få ett Pages-dokument ur iCloud och redigera det i Word på en PC. Kan man möjligen maila ett dokument ur iWork för iOS till sin Dropbox?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-22 17:19

I Google Drive kan du ladda upp alla format och de konverteras till motsvarande format i Google Docs. Funkar utmärkt i alla webbläsare, således även på iPad eller Windows-dator. Därifrån kan du sedan hämta som det format som passar dig, finns ett flertal bl a PDF eller MS Office.

Kalas!
tusen tack för svaren.

Ska ta mig en titt där och se lite.

Ha en bra fortsättning iaf

Edit:
Så kort och gott så bör jag köra med iwork på ipaden , sen har jag open office på burken hemma.
sen bara slänga upp dokumenten i google drive så är saken biff?

Senast redigerat 2012-08-23 08:49
1
Bevaka tråden