Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Synology DS212J att lira med en Netgear CG3100 router från ComHem?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gissar att den här frågan är flitigt diskuterad här på forumet, men hittar ingen tråd som handlar om just min utrustning.

Jag försöker dela ut min nya Synology DS212J så jag kan komma åt den utifrån, t.ex på jobbet. Om jag har förstått saken rätt måste jag göra några inställningar i min Netgear Cg3100-router? Varje enhet som är inkopplad till enheten måste ha ett statiskt IP-nummer?

Har försökt att konfigurera automatiskt med hjälp av NAS:ens EZ Internet, men Net CG3100 finns inte i listan. Så jag gissar att man måste göra det manuellt på något sätt?

Är nybörjare när det gäller det här med NAS. Men vill gärna få DS212J att funka med min Macbook pro och PS3.

Någon som har lyckats lösa det här?

CG3100 är routern som ingår i Comhems paket, va? Du bör nog skaffa en bra bra router och köra CG3100 som bridge istället (jag hade stora problem med min 3100 när jag hade Comhem).

Nästa steg är att skaffa en adress hos till exempel: Managed DNS | Outsourced DNS | Anycast DNS . Du måste i princip ha en sådan tjänst då comhem uppdaterar ditt IP-nummer då och då.
Lägg till din nya adress i DSM och uppdatera routern (om du köpt ny) så ska det fungera.
I din CG3100 ska du annars öppna port 5000 och 7000 för remote access.

För att komma åt min nas så loggar jag alltså in via webläsare på: "myname.dyndns.org:5000"

Är man helt ny på nätverk så kan det vara lite lurigt att fixa alla steg. Men det går. Och är värt det!

1
Bevaka tråden