Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det inte så att de sms:en man får på sin iphone ska manäven få till sin mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har de nya ML och därmed iMessege, är de inte så då att man ska få fe sms:en som är skickad med imessege från iphone till datorn?

Har för mig att det beror på om den som skickar ett iMessage till dig skickar till ditt Apple-id eller till ditt telefonnummer. Då iMessage på OSX inte har ngn info om ditt telefonnummer så kan det upplevas som att det inte fungerar.

Finns även fler trådar här på 99mac om samma sak där du säker kan finna nyttig info.

imessage 99mac - Sök på Google

för mig är det så att jag måste ha startat en konversation i messages på min macbook, då får jag alla meddelanden dit också som de skickar till min mobil (so to speak).

men har jag inte någon konversation med personen i fråga där så får jag det inte dit (då alltså bara till mobilen)

som ex:

min flickvän öppnade jag en konversation och skickade till hennes mobilnr. sedan dess får jag alltid imessages från henne till min macbook också (hon skickar till mitt mobilnr)

min bror har jag aldrig öppnat/startat någon konversation på min macbook och när han skickar imessages till mig så får jag det bara till mobilen (han skickar också till mitt mobilnr)

Ursprungligen av tqila:

för mig är det så att jag måste ha startat en konversation i messages på min macbook, då får jag alla meddelanden dit också som de skickar till min mobil (so to speak).

men har jag inte någon konversation med personen i fråga där så får jag det inte dit (då alltså bara till mobilen)

som ex:

min flickvän öppnade jag en konversation och skickade till hennes mobilnr. sedan dess får jag alltid imessages från henne till min macbook också (hon skickar till mitt mobilnr)

min bror har jag aldrig öppnat/startat någon konversation på min macbook och när han skickar imessages till mig så får jag det bara till mobilen (han skickar också till mitt mobilnr)

Som jag skrev ovan, det skickades/togs emot via Apple-ID.

ok, ber om ursäkt för att jag berättade hur det låg till för min del.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-26 12:41

Precis som barbapappa_86 skriver: det beror på vilket UppringningsID som är inställt på iMessage.

Från och med iOS 6 så ändras det iaf så att uppdelningen mellan iMessages till mobilnr och iMessages till Apple-ID försvinner. Förhoppningsvis betyder det också att alla iMessages skickas till alla enheter, men jag är inte helt säker.

Ursprungligen av Samuel K:

Från och med iOS 6 så ändras det iaf så att uppdelningen mellan iMessages till mobilnr och iMessages till Apple-ID försvinner. Förhoppningsvis betyder det också att alla iMessages skickas till alla enheter, men jag är inte helt säker.

Det funkar inte helt igenom i betan iaf. Kanske är inte funktionen sjösatt än.

1
Bevaka tråden