Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och VW?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går i bilbytartankar och för tillfället lutar det åt VW som jag spenderat en del provkörningsmil i under helgen. Har uppenbarligen hänt en hel del med teknik i bilar sedan jag bytte sist och det fungerar fantastiskt att koppla in iPhonen direkt mot bilen så när som på en punkt:

Hur fasiken gör jag för att kunna använda röstuppringningen på telefonen utan att behöva ta fram luren ur fickan?
Funkar klockrent så länge som jag aktivt trycker på telefonen, men jag har inte lyckats komma åt röstuppringningen direkt från vare sig ratt eller display i bilen. Någon som kommit på hur man gör detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-02 15:38

Nu har jag inte bilen här och har inte testat själv men den lilla mikronfonknappen på vänster sida av ratten, håll den inne tills du hör ett pip... tror jag...

Episode 24: Using Volkswagen's enhanced bluetooth connectivity with voice control - YouTube

Edit: Nä, fungerade inte på min sena 2012:a :/

Senast redigerat 2012-09-02 16:56

Tur att jag testade innan jag såg din Edit

Tricket på åtminstone 2013 är att byta språk till engelska under menyn Setup - System. Sen funkar det alldeles utmärkt, om än inte lika bra som iPhones egna.

För mig blir det i framtiden att använda VWs egna enbart när man inte kommer åt telefonen. När den sitter i laddaren går det mycket fortare att slutföra om man startar röststyrningen via telefonens hårdvaruknappar. VW kräver så många extra steg jämfört med iPhones "Ring Kalle Kula mobil" i ett svep.

Tack hur som helst för pekningen i rätt riktning

1
Bevaka tråden