Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App för att ej visa namn i låst skärm, jailbreak?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Sitter på en 4S, jailbreakad och letar efter en app som gör att när jag får sms och det kommer upp i lockscreen så står det inget namn, bara att jag mottagit ett imess/sms?

Senaste iOS

Tacksam för tips!

Det finns inga appar som kan påverka detta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-28 17:15

Settings > Notifications > Messages > View in Lock Screen > Off.

Om nån han klicka på länken jag postade först sorry, den var för äldre iOS.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-28 17:18

Show preview kanske är den du ska bocka ur förresten, annars syns inget alls.

@Keptang: synd!

@Json_81: vill fortfarande se att jag får ett sms. Preview är redan avstängt. Vill alltså inte se namnet på den som skickar smst

tack!

Ett alternativ, som inte kommer att fungera speciellt bra på totalen, är att skapa dummykontakter där du ersätter namnet med ett dummynamn. Då borde du kunna få upp dummynamnet istället.

Men det kommer slå igenom överallt, inte bara på låsskärmen, så det är inte hanterbart förutom om du kanske bara vill blockera vissa namn.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ett alternativ, som inte kommer att fungera speciellt bra på totalen, är att skapa dummykontakter där du ersätter namnet med ett dummynamn. Då borde du kunna få upp dummynamnet istället.

Men det kommer slå igenom överallt, inte bara på låsskärmen, så det är inte hanterbart förutom om du kanske bara vill blockera vissa namn.

Har faktiskt använt den metoden, tyckte hela min mobil blev som en 14 årig tjejs med massa emoji ikoner så ändrade tillbaka till korrekta namn.

Vill helt enkelt bara få fram en händelse att jag fått sms, kanske ska ta bort sms från lockskärmen helt o hållet istället....

1
Bevaka tråden