Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vilket sorts? Win32, Win64, .NET, nånting annat? Du kan inte dra alla Windowsprogram över en kam. Beroende på det är det olika, hur mycket du kan återanvända, hur mycket du måste skriva om. Är det väldigt mycket av det som är GUI-kod så är det väl egentligen bara att skriva om.
Det är dock bara API't, det säger inget om hur du skapade programmet. Har du några projektfiler alls, eller frågar du efter att konvertera binärer till iOS? Även om du har det så får du nog räkna med att skriva om all GUI-kod, som Ingemar redan har påpekat.
Jag tänkte mer om man har ett program på PC och vill göra det till ios app. Det är bara innehållet i programet som intresserar mig, inte design. Designen kan vara annorlunda på ios appen.
Ja, det stämmer att jag inte är nån utvecklare. Jag har som sagt ett program som är på ett annat språk och vill göra det till en iOS app.
Det jag menade från början var om man kan ta innehållfilerna från det program och skapa en iOS app.
Ja, det stämmer att jag inte är nån utvecklare. Jag har som sagt ett program som är på ett annat språk och vill göra det till en iOS app.
Det jag menade från början var om man kan ta innehållfilerna från det program och skapa en iOS app.
Tack till alla för svaren
För att lyckas med något sådant så behöver du ha tillgång till källkoden för det program som du vill "porta". Dessutom skulle du behöva lite kunskaper i programmering för att kunna göra nödvändiga justeringar och tillägg av kod.