Hej
Jag är helt okunnig på allt vad mjukvara heter. En polare till mig hjälpte till att installera iOS 6 beta 4 på min iphone och nu har jag bara massa problem med den. Vad jag förstår så går det inte att installera iOS 5 igen på den eller finns det något knep så att man kan få tillbaka sin gamla hederliga telefon Tacksam för enkla, snabba svar.
Mvh
Johan
PS: Ny på forumet
Det GÅR att nedgradera till iOS 5, men vad jag förstår så skrivs även din modem-firmware och allt vad det nu heter över till nyare versioner och dessa kan inte nedgraderas. Det lär bli problem med telefonen om du kör den med iOS 5. (Någon med praktisk erfarenhet får gärna rätta mig om jag har fel.)
Jag rekommenderar dig att vänta ut den skarpa iOS 6 som borde komma ganska snart, kanske redan nästa vecka iom att iPhone 5 förväntas presenteras då.
Och sedan, betor är betor. Man ska inte installera en beta på en telefon om man inte a) är utvecklare och b) kan leva med problem det kan ge.
Om din polare är registrerad utvecklare bryter han dessutom mot avtalet med Apple om han installerar betor åt andra än sig själv. Risken är om han blir upptäckt att hans konto spärras. Jag vet inte säkert men eventuellt kan det medföra att Apple tegelstenar din telefon.
För övrigt har jag kört alla betorna av iOS 6 och tycker de har fungerat klockrent, utom något litet grus i maskineriet i 1:an.