Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återgå till iOS 5 när man har installerat iOS 6 Beta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2012-09-04 11:14

Hej

Jag är helt okunnig på allt vad mjukvara heter. En polare till mig hjälpte till att installera iOS 6 beta 4 på min iphone och nu har jag bara massa problem med den. Vad jag förstår så går det inte att installera iOS 5 igen på den eller finns det något knep så att man kan få tillbaka sin gamla hederliga telefon Tacksam för enkla, snabba svar.

Mvh
Johan

PS: Ny på forumet

Ursprungligen av Johan Hake:

Hej

Jag är helt okunnig på allt vad mjukvara heter. En polare till mig hjälpte till att installera iOS 6 beta 4 på min iphone och nu har jag bara massa problem med den. Vad jag förstår så går det inte att installera iOS 5 igen på den eller finns det något knep så att man kan få tillbaka sin gamla hederliga telefon Tacksam för enkla, snabba svar.

Mvh
Johan

PS: Ny på forumet

Det GÅR att nedgradera till iOS 5, men vad jag förstår så skrivs även din modem-firmware och allt vad det nu heter över till nyare versioner och dessa kan inte nedgraderas. Det lär bli problem med telefonen om du kör den med iOS 5. (Någon med praktisk erfarenhet får gärna rätta mig om jag har fel.)

Jag rekommenderar dig att vänta ut den skarpa iOS 6 som borde komma ganska snart, kanske redan nästa vecka iom att iPhone 5 förväntas presenteras då.
Och sedan, betor är betor. Man ska inte installera en beta på en telefon om man inte a) är utvecklare och b) kan leva med problem det kan ge.
Om din polare är registrerad utvecklare bryter han dessutom mot avtalet med Apple om han installerar betor åt andra än sig själv. Risken är om han blir upptäckt att hans konto spärras. Jag vet inte säkert men eventuellt kan det medföra att Apple tegelstenar din telefon.

För övrigt har jag kört alla betorna av iOS 6 och tycker de har fungerat klockrent, utom något litet grus i maskineriet i 1:an.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-04 14:23

@Johan Hake: Jag håller med pmarriiott i detta ärende. Dessutom, om din polare har installerat det åt dej (på hans inrådan antar jag, om du själv inte är så kunnig på området), så får han väl ställa tillbaka den åt dej också.

Går utmärkt att återgå till iOS 5 utan några problem, be din polare ordna det åt dig.

Ursprungligen av keptang:

Går utmärkt att återgå till iOS 5 utan några problem, be din polare ordna det åt dig.

Modemfirmware på min iPhone 4S med iOS 6 är 3.0.00. Denna kan man väl inte nedgradera? Kommer iOS 5 att rulla med den utan problem? Det är detta jag har hört ska vara det stora problemet. Eller är det 3.0.00 i iOS 5 också?

Jag har nedgraderat min egen 4S från iOS6 till iOS5, vilka modemversioner den hade/har har jag ingen koll på.

Det gick utan problem iaf.

Ursprungligen av keptang:

Jag har nedgraderat min egen 4S från iOS6 till iOS5, vilka modemversioner den hade/har har jag ingen koll på.

Det gick utan problem iaf.

Jag har hört om en och annan "stability issue" pga detta. Just nu hittar jag inte var jag läste om det.

1
Bevaka tråden