Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla Comhemabonemang

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-12 16:43

Är det någon som har erfarenhet från följande problem.
Jag bor nu i en Comhemfastighet på Kungsholmen och är nöjd. Jag har köpt upp bredbandet från 10mb till 100mb.

Jag har fått erbjudandet att flytta till en lägenhet hos Nockebyhem där allt ingår i hyran bland annat bredband. Nockebyhem kör också med Comhem men erbjuder bara 10mb.
Jag vill naturligtvis avsluta abbonemanget på Kungsholmen samtidigt som jag flyttar. Kommer Comhem smidigt att ordna detta eller tvingas jag att betala för två uppsättningar tills avtalstiden är till ända trots att jag kan bevisa att jag flyttar.
Någon som har erfarenheter av detta och vad hände.
Tack.

Kan bara säga att när jag hade digital-TV från ComHem och flyttade så passade de på att våldföra sig på min slutmuskel. Har lovat dem dyrt och heligt att berätta om vilka värdelösa kräk de är på ComHem varje chans jag får. Räkna med att de kräver dig på betalning för kvarvarande bindningstid på ditt 100 Mbit-abb, trots att de inte kommer att kunna leverera tjänsten. Möjligen slipper du undan med halva kostnaden.
Beträffande mitt TV-abb med ca 8 mån bindningstid kvar ville de att jag skulle betala 50% av kvarvarande avgift. Jag erbjöd dem 2 alternativ:
1: Leverera tjänsten till min nya adress - jag betalar.
2: Leverera inte tjänsten till min nya adress - jag betalar inget.
Gissa om jag fick rätt.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-12 17:01

pmarriot. Jo jag har hört liknande historier tidigare. Dom förlorar mig som kund, men den som flyttar in efter mig tvingas att använda Comhem och då förlorar dom ju ingen kund, dessutom är Nockebyhem kund hos Comhem. Dom är småaktiga om dom skulle krångla och det kommer dom förmodligen att göra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-12 19:51

Kolla med den nya hyresgästen om de kan ta över abonnemanget.

Ring till ComHem och fråga, berätta sedan för oss hur det gick. I och med att du flyttar till en ComHem-fastighet så kanske de fortfarande räknar dig som kund och att du slipper att betala resterande avgifter. Vi kan ju alltid hoppas.

Alternativt, går det att "ta med" 100Mbit-abonnemanget till Nockebyhem? Om du nu skulle vilja det.

Har själv Comhem 200/10. Ibland är det fortfarande "goddag yxskaft" hos kundtjänsten, men allt oftare får man faktiskt tala med vettiga människor som hellre hjälper kunden än stjälper. Tror att ComHem har tagit åt sig en del av kritiken som de har fått genom åren.

Lycka till!

1
Bevaka tråden